Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:428712
 
Author:
Evaluation:
Published: 15.04.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 10 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Sabiedriskā ēdināšana Latvijā un tās ilgstspējīgas attīstības kritēriji    4
1.1.  Ēdināšanas uzņēmumu lielvirtuvju attīstība    5
1.2.  Ēdināšanas uzņēmumu kontrole    6
1.3.  Ēdināšanas uzņēmumu klasifikācija    6
1.4.  Viesu apkalpošana    7
1.5.  Ēdināšanas uzņēmumu telpu raksturojums    7
1.6.  Cena    8
1.7.  Produkts    8
1.8.  Konkurence    9
1.9.  Uzņēmuma atrašanās vieta    10
1.10.  Darba higiēna    11
1.11.  Veicamie pienākumi sabiedriskās ēdināšanas biznesa uzsākšanai    11
2.  Izcilas uzņēmējdarbības modelis    12
2.1.  Ēdināšanas uzņēmumu attīstības virzieni Latvijā    14
3.  Ēdināšanas uzņēmumu attīstība Ventspilī    16
3.1.  Pasākumi, lai vecinātu ilgstspējīgu ēdināšanas uzņēmējdarbības attīstību Ventspilī    17
3.2.  Ēdināšanas uzņēmumu attīstības tendences Ventspilī    22
3.3.  Īss uzņēmumu raksturojums    24
3.4.  Uzņēmumu vērtēšana pēc internetā pieejamās informācijas    27
  Secinājumi    29
  Izmantotās literatūras saraksts    31
Extract

1.Sabiedriskā ēdināšana Latvijā un tās ilgstspējīgas attīstības kritēriji

Sabiedriskā ēdināšana ir ienesīgs bizness visā pasaulē.
Salīdzinot ar 1995. gadu, kad sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumu apgrozījums bija 56,6 miljonu latu, 2001. gadā šis skaitlis bija vairāk nekā dubultojies - 124 miljoni, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati. Tirgus tomēr līdz šim nav spējis paorganizēties tā , lai izveidotu stabilu un ilgtermiņā darboties spējīgu nozares organizāciju. Katrs nozares uzņēmējs galvenokārt cīnās pats saviem spēkiem. Daļēji šo sektoru pārstāv Latvijas Tirgotāju asociācija (LTA).[7]
Līdz šim brīdim Latvijā nav standartizēta pat sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumu apzīmēšana. Nav skaidrs , kas kurā gadījumā ir restorāns, - kafejnīca vai bārs. Tas rada neērtības patērētājiem, jo nav zināms, kādu ēdienu piedāvājumu un apkalpošanu var sagaidīt. Saturs katrā var gadījumā var būt atšķirīgas un radīt vilšanos.
Kopumā saskaņā ar Pārtikas un veterinārā dienesta datiem Latvijā ir reģistrēti 4195 atklāta tipa ēdināšanas uzņēmumi, no tiem 2091 Rīgā.[7]
Pēdējā laikā uzņēmu skaits aug un cīņa par vietu tirgū ir arvien asāka. Vislielākā problēma sabiedriskās ēdināšanas biznesā ir kvalificēta personāla atrašana, virtuves iekārtu - lielvirtuvju iegāde, gan milzīgs ikdienas darbs , lai noturētu kvalitāti un nestāvētu uz vietas, radot, attīstot jauninājumus.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,98 €
Work pack Nr. 1211044
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register