Šādu sava kursa darba tēmu autors ir izvēlējies tāpēc, ka tā ir interesanta un saistoša, sākot ar ziņām par pirmo reklāmu senatnē, kā tā attīstījusies un reklāmas milzīgo nozīmi mūsdienu ekonomikā un mūsu katra dzīvē.
Mūsdienās reklāma ir kļuvusi par neatņemamu ikdienas sastāvdaļu, tā mūs pavada ik uz soļa – braucot sabiedriskajā transportā, ejot pa ielu. Reklāma ir avīzēs, žurnālos, radio, televīzijā, uz preču iesaiņojumiem, apģērbu gabaliem un reklāmas stendiem. Reklamēts tiek viss - ne tikai preces un pakalpojumi, bet arī idejas, vērtības, dzīves stils. Reklamē, informē, ietekmē un arī piespiež. Cilvēki daļēji dzīvo reklāmu iespaidā un kaut reizi mūžā ir iegādājušies preci, ko redzējuši reklāmā vai dzirdējuši par labu esam.
Reklāmas ētiku un prasības regulē „Likums par reklāmu”, kas pieņemts 2000. gada 10. janvārī, grozījumi izdarīti 2004. gada 22. aprīlī. Likums nosaka, ka reklāma nedrīkst būt maldinoša, tā var būt salīdzinoša, taču ievērojot zināmus nosacījumus, kas neapvainotu konkurentus.
Bez reklāmas šodien nevar – kā lai informē sabiedrību par precēm, pakalpojumiem, ja nebūs reklāmas? Reklāma ir kļuvusi par multimiljardieru biznesu, tas ir process, kas nedrīkst apstāties.
Reklāma nepieciešama mūsdienu konkurences apstākļos, taču arī konkurenci regulē 2002. gada 1. janvāra „Konkurences likums” (grozījumi 22.04.2004). Likuma mērķis ir aizsargāt, saglabāt un attīstīt brīvu, godīgu un vienlīdzīgu konkurenci visās tautsaimniecības nozarēs sabiedrības interesēs, arī reklāmā. Reklāmas likuma ievērošanu uzrauga Konkurences padome, to nosaka Likuma II nodaļas 6. pants. …