Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:404772
 
Evaluation:
Published: 05.11.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    2
1.  Prognozes izstrāde    3
1.1.  Informācija prognozēšanā    3
1.2.  Prognozēšanas etapi    3
1.3.  Metožu izvēle un to kvalitāte    4
2.  Prognozēšanas metodes    6
2.1.  Statistiskās prognozēšanas metodes    6
2.2.  Ekspertmetodes    6
2.3.  Kompleksā prognozēšanas metodes    6
2.4.  Ražošanas funkciju pielietojums tautsaimniecības prognozēšanā    7
2.5.  Pieprasījuma prognozēšana    7
3.  Makroekonomisko rādītāju analīze    8
3.2.  Dinamiskā rinda    8
3.2.  Vienkāršākie dinamikas statistiskie raksturotāji    9
3.3.  Grafiskā metode    11
3.4.  Prognoze 2006.gadam    12
  Secinājumi    14
  Literatūras saraksts    15
Extract

Prognozēšana ir ekonomisks process, kas vērsts nākotnē, kuru pamato ar zinātniskiem un praktiskiem piemēriem, taču tā negarantē 100% drošu darbības risinājumu turpmāk.
Prognozēšanas galvenais mērķis ir pēc iespējas vairāk samazināt negatīvos faktorus virzot uzņēmumu, preci vai pakalpojumu tirgū. Jo katra uzņēmuma galvenais mērķis ir iegūt maksimālu peļņu ar minimāliem izdevumiem. Otrs, ne mazāk svarīgs, mērķis ir saglabāt šo peļņu pēc iespējas ilgāk.
Savukārt tad, kad ir izstrādāta prognoze, ir jāpieņem stratēģiski lēmumi kā darboties tālāk. Stratēģija ir uzņēmuma ilgtermiņa pamatmērķu un darbības virzienu noteikšana, to sasniegšanai nepieciešamo resursu izdalīšana.
Parasti uzņēmumam ir vairākas attīstības iespējas, taču parasti tiek izvēlēts viens attīstības virziens. Izvēlētais attīstības virziens nepieciešams, lai pēc tā vadītos savā turpmākajā darbībā un lēmumu pieņemšanā. Bez stratēģijas uzņēmumam nav pārdomāta darbības plāna, vienotas programmas izvēlēto mērķu sasniegšanai. Ir produkti un tirgi, kuru attīstību var vienkārši prognozēt, tomēr ir arī nestabilas lietas. Tāpēc prognoze ir viens no galvenajiem uzņēmuma sekmīgās darbības faktoriem.
Darba uzdevums ir apskatīt vairākas prognozēšanas metodes un to pielietojumu praktiski, par pamatu ņemot makroekonomiskos rādītājus. Statistiskie dati tiks ņemti no 2000.- 2006.gadam.

1.Prognozes izstrāde
1.1.Informācija prognozēšanā

Lai veiktu pilnīgu un kvalitatīvu prognozi ir nepieciešama informācija: ģeogrāfiskā, vēsturiskā, tirgus analīze, ticamība, precizitāte u.c. Taču skaidrs ir arī tas, ka nekad jau nevar savākt pilnīgu informāciju. Tāpēc ir jāizvēlas svarīgākie vai vispilnīgāk pieejamie aspekti.
Prognozēšanas informatīvo bāzi veido:
Retrospektīvie dati par pētāmo objektu;
Dati par līdzīgu objektu attīstību (vietējā un ārvalstu pieredze);
Ekspertu spriedumi par objekta līdzšinējo attīstību un tā varbūtējiem attīstības ceļiem nākotnē;…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register