Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:157753
 
Author:
Evaluation:
Published: 18.03.2011.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 9 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  19. gs. un 20.gs. filozofijā    4
  Rihards Kūlis    5
  Maija Kūle    6
  Eksistenciālisms un eksistence    7
  Vācu eksistenciālisms    8
  Karls Jasperss    9
  K.Jaspera eksistenciālisms mācības principi    10
  Martīns Heidegers    11
  M.Heidegera subjektīvās ontoloģijas principi    12
  Franču eksistenciālisms    13
  Žans Pols Sartrs    14
  Ž.P.Sartra cilvēka būtības un ētikas izpratne    15
  Albērs Kamī    16
  A.Kamī absurdā izpratne estētika un dramaturģija    17
  Secinājumi    18
  Izmantotā literatūra    19
Extract

A.Kamī absurdā estētika, esejas un dramaturģija
To, kā Albērs Kamī izprot eksistenciālismu ir uzrakstīts viņa darbā „Mīts par Sīzifu”. Sīzifs veļ kalnā akmeni un, tiklīdz akmens ir sasniedzis kalna galu tas noripo atpakaļ. Viss jāsāk no jauna. Nav nekādu cerību, ka darbs kādreiz varētu vainagoties panākumiem. Tā ir absolūti absurda situācija, taču Sīzifs pieņem šo situāciju; viņš izvēlējas dzīvi un dzīvojot rada jēgu; šo savu jēgu viņš var piedāvāt citiem. Līdz ar to važas un absurds var pārtapt par brīvību. Cilvēks ir brīvs.
Cilvēks rada ik brīdi, eksistence ir radīšana. Jā, eksistence ir absurds, tā ir Sīzifa situācija, taču šajā absurda situācijā cilvēks var līdzināties arī Prometejam.
Albērs Kamī savos uzskatos ir konsekventāks. Pēc viņa domām, nav nekā tāda, kas dievu pamestajā pasaulē varētu iegrožot cilvēka brīvību. Brīvība ir patvaļa. Pasaulē, kurā nav dieva, t.i., absolūtu vērtību atļauts viss.
Viņš, viens no 20.gs. lielākajiem humānistiem, visu savu dzīvi ir veltījis tieši saspringtiem patiesas cilvēcības meklējumiem, ir vēlējies padarīt cilvēku brīvu. Kamī grib no jauna atrast un apliecināt cilvēku, grib apliecināt viņa „dievišķo dabu”.
Vēlīnajā daiļrades posmā Kamī noraida ētisko relatīvismu, patvaļu. Viņa otrajā lielākajā filozofiskajā darbā „Dumpīgais cilvēks” (1951) vergs saceļas pret savu kungu.
Kamī nebaidās mest izaicinājumus Sartram, apšaubīt vienu no viņa filozofijas pamattēzēm – „eksistence ir pirms būtības”.

Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,48 €
Work pack Nr. 1313320
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register