Darba autore izvēlējās tēmu par elektronisko komerciju, uzskatot, ka tā ir aktuāla ikvienam – gan patērētājiem, gan uzņēmējiem, gan valstij. E – komercija ir tā nozare, kas attīstās ļoti strauji. Ja pirms gadiem divdesmit par datortehniku bija dzirdējis tikai retais, tad tagad retais nav to lietojis. Tas liecina par to, ka datori arvien vairāk ienāk mūsu mājās un darba vietās, kur šobrīt tos bieži vien izmanto ne tikai spēlēm, bet arī dauz nopietnākām vajadzībām. Datori uzņēmumos nodrošina ne tikai klientu datu, preču noliktavas vai grāmatvedības uzskaiti, bet arī vada un kontrolē reālus uzņēmēdarbības procesus. Vispārīgi elektronisko komerciju varētu definēt kā jebkuru biznesa darījumu vai darbību, kurā iesaistītās puses nekontaktējas fiziski vai neapmainās ar materiāliem priekšmetiem, bet sadarbojas izmantojot elektroniskās informācijas formas un sakaru līdzekļus.
Par darba mērķi autore izvirza elektroniskās komercijas izpēti.
Lai sasniegtu mērķi par galvniem uzdevumiem darba autore izvirza:
Veikt e-komercijas vispārējo raksturojumu;
Veikt nelielu ieskatu e-komercijas attīstības fāzēs;
Veikt e-komercijas veidu raksturojumu un analīzi.
Ar 2002.gada 1.janvāri Latvijas Republikā spēkā stājies Komerclikums, kura galvenā nozīme ir reglamentēt civiltiesiska rakstura attiecības uzņēmējdarbības jomā, aizstājot vairākus likumus: Par uzņēmējdarbību, Par līgumsabiedrībām ar ierobežotu atbildību, Par sabiedrībām ar ierobežotu atbildību, Par akciju sabiedrībām, Par paju sabiedrībām, Par valsts uzņēmumu, Par pašvaldību uzņēmumu, Par individuālo ģimenes uzņēmumu, zemnieka vai zvejnieka saimniecību un individuālo darbu, Par Latvijas Republikas Uzņēmumu Reģistru.
Latvijas Republikas Komerscilikums nosaka, ka komercdarbība ir atklāta saimnieciskā darbība, kuru savā vārdā peļņas gūšanas nolūkā veic komersants. Komercdarbība ir viens no uzņēmējdarbības veidiem un komersants ir komercreģistrā ierakstīta fiziska persona (individuālais komrsants) vai komercsabiedrība (personālsabiedrība vai kapitālsabiedrība).1
Līdz ar jaunajām tehnoloģijām, kas tiek izmantotas uzņēmējdarbībā, parādījies arī jauns termins - elektroniskā komercija jeb e - komercija. Ir grūti piemeklēt vienu precīzu definīciju, kas palīdzētu pilnībā izprast termina e - komercija būtību. E-komercijai veltītajā literatūrā var atrast dažādus aprakstus. Daži no aprakstiem aplūko e-komerciju kā plašu darbību loku, turpretī citi koncentrējas uz konkrētām e-komercijas risinājumu realizācijām.…