Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:834718
 
Evaluation:
Published: 24.02.2021.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 9 units
References: Used
Time period viewed: 2016 - 2020 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācija    2
  Annotation    3
  Ievads    5
1.  Teorija par emocionālo inteliģenci    6
1.1.  Emocionālās inteliģences vēsture    6
1.2.  Par Danielu Goulmenu    6
1.3.  Goulmena emocionālās inteliģences modelis    7
1.4.  Emocionālās inteliģences pieci komponenti    8
1.5.  Emocionālā inteliģence un vispārējais intelekts    9
1.6.  Emocionālās inteliģences apgūšanas priekšrocības    10
1.7.  Emocionālās inteliģences uzlabošana    11
2.  Pētījums par vidusskolēnu emocionālo inteliģenci    14
2.1.  Pētījuma metodika    14
2.2.  Respondentu atbildes par emocionālo inteliģenci    14
  Secinājumi    19
  Izmantoto informācijas avotu saraksts    20
  Pielikums    21
Extract

Secinājumi
Pētot vidusskolēnu anketēšanas rezultātus un intervējot izglītības psiholoģi Lailu Ščadro, darba autore secina, ka emocionālā inteliģence tiek pielietota daļēji. Tā nav apgūta pilnīgi.
Skatoties pēc Daniela Goulmena emocionālās inteliģences modeļa, darba autore secina, ka personīgās spējas, kā pašapziņa un paškontrole lielākajai daļai skolēnu piemīt. Skolēni spēj kontrolēt un novirzīt savas negatīvās emocijas citur. Tomēr sociālās prasmes ir vājas. Empātijas izrādīšana piemīt tikai retajam. Skolēnu domāšana vairāk virzīta uz to, ka katram jācīnās pašam par sevi. Protams, tas atkarīgs arī no skolas un novirziena, kurā skolēns izvēlējies mācīties. Piemēram, humanitārajā novirzienā skolēni zinās, kas ir emocionālā inteliģence un viņiem tiks mācīti tā pamatprincipi, bet eksaktajā novirzienā humanitārās zinātnes tiek nostādītas otršķirīgi, tāpēc bērni nezinās, kas ir emocionālā inteliģence.
Latvijas skolas nepievērš pietiekami lielu uzmanību emocionālajai inteliģencei, kā to dara Amerikā. Jauniešu emocionālā inteliģence vairāk attīstās pateicoties sabiedrībai, kādā skolēns uzturas, ar kādu draugu grupu ir izvēlējies kontaktēties, kādas ir pēc skolu aktivitātes un intereses. Veids, kādā vecāki audzina savus bērnus, cik ļoti kontrolē viņu rīcību un ietekmē izvēles, veido emocionālo inteliģenci. Pēc pareizās audzināšanas, jaunietis, ietekmējoties uz pieredzi un paša iepriekš pieļautajām kļūdām, izvēlēsies savu draugu kompāniju un sabiedrību, kurā uzturēsies un turpinās attīstīt sevi, ietekmējoties no citiem.
Skola veido sabiedrību, kurā jaunietis mācās un pilnveidojas. …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,98 €
Work pack Nr. 1384513
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register