Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:505494
 
Author:
Evaluation:
Published: 11.05.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    4
  Ērika Homburgera Ēriksona epiģenētiskā teorija    4
  Ēriksona attīstības stadijas    5
  Izmantotā literatūra    5
Extract

Ievads

Cilvēka organisms sāk attīstīties jau no apaugļošanās brīža, kad veidojas iekšējie orgāni, nervu sistēma, maņu orgāni utt. Piedzimstot cilvēks sāk adaptēties tai sociālajai videi, kurā viņš ir nonācis. Cilvēks atrodas nepārtrauktā mācīšanās stadijā. Sāk attīstīties personība un tiek uzkrāta dzīves pieredze. Ir svarīgi noteikt un pētīt cilvēka psihiskās attīstības etapus sākot no dzimšanas brīža.
Nozīmīgākie zinātnieki šai jomā ir Ēriksons un Freids. Zigmunds Freids (1856.-1939.) vairāk darbojās bērnu psihoseksuālo dziņu attīstības pētīšanā. Freids uzsvēra, cik svarīgi ir saprast bērna vajadzības, lai labāk varētu balstīt rakstura attīstību iespējami labā virzienā.
1950.-tajos Freida teorijas par bērna attīstību papildināja Ēriks Ēriksons (1902.-1994.). Freids uzskatīja, ka psihoseksuālā attīstība lielos vilcienos beidzas pēc pubertātes, taču Ēriksons uzskatīja, ka tā ilgst visu dzīvi astoņās fāzēs. Ēriksonu vairāk interesēja tas, kā cilvēka dažādie uzvedības veidi dzīvē attīstās dziņu socializēšanās laikā.

Ērika Homburgera Ēriksona
epiģenētiskā teorija


Ē.Ēriksons savā epiģenētiskajā teorijā paplašināja psihoanalītisko teoriju, skatot cilvēka attīstību plašāku - sociālu attiecību kontekstā. Pēc viņa uzskatiem personības veidošanās īpatnības ir atkarīgas no tiem ekonomiskajiem un kultūras apstākļiem, kuros bērns aug. Jo ikkatras sabiedrības vērtības un normas bērniem tiek nodotas audzināšanas procesā.
Antropologu ietekmēts Ēriksons devās novērot bērnu uzvedību indiāņu rezervātos, novērojot Siu- bijušos bizoņu medniekus un Jurik - zvejniekus un vācējus. Konstatēja, ka Siu ciltīs bērnus netin stigri, ilgi baro ar krūti, stingri neseko higiēnas iemaņu attīstībai un vispār bērnu brīvību un iniciatīvu ierobežo maz. Audzināšanā pieaugušie orientējas uz savas cilts ideālu - stipru, drosmīgu bizoņu mednieku, kuram piemīt tādas rakstura īpašības kā iniciatīva, noteiktība, drosme, dāsnums attiecības ar savas cilts locekļiem un nežēlība pret ienaidniekiem. Savukārt Jurik ciltī bērnu agri šķir no krūts, stingri ietin autiņos, agri un stingri radina ievērot higiēnas prasības, pieaugušie komunikācijā ar bērniem ir rezervēti. Šīs cilts bērni izaug mazrunīgi, skopi, aizdomīgi.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register