Glezniecība, tās praktizēšanas laikā, man aizvien ir jautājumu un nepārliecinātību lauks, bet
ikreiz, nonākot pie rezultāta, vai tā būtu darbu skate vai izstāde, sastopos ar glezniecības kritikas
trūkumu. Šķiet, esmu iedvesusi sev un, iespējams, arī sabiedrībai, ka šo amatu protu. Tas apgrūtināja
izvirzīt maģistra darba tēmu glezniecībā. Maģistra studiju laikā ir izvērsusies mana gleznotājas
karjera, bet iegansts studēšanai bija interese mākslas pedagoģijā un pedagoga kvalifikācijas iegūšana.
Pedagoga instruments ir vārds. Tāpēc maģistra darbā veidoju, pētu un pasniedzu tekstus. Veidojot
bakalaura darba teorētisko daļu, radās interese par rakstniecību, ko turpinu darīt. Bieži vien tā ir uz
rezultātu neorientēta pašterapija, kurai kā vēlamā blakusparādība radītas dažas atjautīgas mākslas
darbu koncepcijas. Šos krikumus uztvēra līdzcilvēki, komplimentējot “man patīk, kā tu raksti”.
Teksts ir bijis ekspozīcijas karkass izstādē “Indulis Zariņš/Ieva Iltnere/Envija” fonda MVT vasaras
mājā (2019) un darbā “Alises” izstādē “Academia” LNMM izstāžu zālē Arsenāls (2019), papildinošs
materiāls izstādē “Mīts privātai lietošanai” galerijā “Māksla XO” (2020).
Veidojot tekstus, es parasti vēlos kaut ko pavēstīt par glezniecību, ilustrēt mākslinieka domāšanu.
Radās interese, ko un cik par glezniecību varu pateikt verbāli? Ko esmu spējīga dot kā mākslas
pedagogs? Sastopos ar problēmu, ka neesmu atradusi orģinālliteratūru, kas palīdz veidot komplekso
glezniecības domāšanas veidu. Aplūkojot iesācējiem paredzēto literatūru latviešu valodā, ar kuru
esmu sastapusies, secinu, ka tā izklāsta par mākslas vēstures piemēriem (Nadēža Lanerī-Dažāna
“Glezniecības enciklopēdija 2 Darbnīcu noslēpumi” (2005)), apskata materiālus un tehnikas (Rejs
Smits “Mākslinieka rokasgrāmata” (2007)), izklāsta sarežģīto mākslas tirgus pasauli (Sāra Torntone
“Septiņas dienas mākslas pasaulē” (2014)). Daiļliteratūra nedaudz tuvāk ilustrē mākslinieka
domāšanu (Džoiss Kerijs “Bez vidutāja”(1976). Atceroties savus pirmos patstāvīgos soļus glezniecībā
pēc RDMV absolvēšanas, dzima vēlme radīt iesācējiem paredzētu tekstuālu materiālu.…