Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
6,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:908637
 
Author:
Evaluation:
Published: 17.05.2023.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 19 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
Extract

Glezniecība, tās praktizēšanas laikā, man aizvien ir jautājumu un nepārliecinātību lauks, bet
ikreiz, nonākot pie rezultāta, vai tā būtu darbu skate vai izstāde, sastopos ar glezniecības kritikas
trūkumu. Šķiet, esmu iedvesusi sev un, iespējams, arī sabiedrībai, ka šo amatu protu. Tas apgrūtināja
izvirzīt maģistra darba tēmu glezniecībā. Maģistra studiju laikā ir izvērsusies mana gleznotājas
karjera, bet iegansts studēšanai bija interese mākslas pedagoģijā un pedagoga kvalifikācijas iegūšana.
Pedagoga instruments ir vārds. Tāpēc maģistra darbā veidoju, pētu un pasniedzu tekstus. Veidojot
bakalaura darba teorētisko daļu, radās interese par rakstniecību, ko turpinu darīt. Bieži vien tā ir uz
rezultātu neorientēta pašterapija, kurai kā vēlamā blakusparādība radītas dažas atjautīgas mākslas
darbu koncepcijas. Šos krikumus uztvēra līdzcilvēki, komplimentējot “man patīk, kā tu raksti”.
Teksts ir bijis ekspozīcijas karkass izstādē “Indulis Zariņš/Ieva Iltnere/Envija” fonda MVT vasaras
mājā (2019) un darbā “Alises” izstādē “Academia” LNMM izstāžu zālē Arsenāls (2019), papildinošs
materiāls izstādē “Mīts privātai lietošanai” galerijā “Māksla XO” (2020).
Veidojot tekstus, es parasti vēlos kaut ko pavēstīt par glezniecību, ilustrēt mākslinieka domāšanu.
Radās interese, ko un cik par glezniecību varu pateikt verbāli? Ko esmu spējīga dot kā mākslas
pedagogs? Sastopos ar problēmu, ka neesmu atradusi orģinālliteratūru, kas palīdz veidot komplekso
glezniecības domāšanas veidu. Aplūkojot iesācējiem paredzēto literatūru latviešu valodā, ar kuru
esmu sastapusies, secinu, ka tā izklāsta par mākslas vēstures piemēriem (Nadēža Lanerī-Dažāna
“Glezniecības enciklopēdija 2 Darbnīcu noslēpumi” (2005)), apskata materiālus un tehnikas (Rejs
Smits “Mākslinieka rokasgrāmata” (2007)), izklāsta sarežģīto mākslas tirgus pasauli (Sāra Torntone
“Septiņas dienas mākslas pasaulē” (2014)). Daiļliteratūra nedaudz tuvāk ilustrē mākslinieka
domāšanu (Džoiss Kerijs “Bez vidutāja”(1976). Atceroties savus pirmos patstāvīgos soļus glezniecībā
pēc RDMV absolvēšanas, dzima vēlme radīt iesācējiem paredzētu tekstuālu materiālu.…

Author's comment
Editor's remarks
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register