Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Estētiskā audzināšana, estētiskās gaumes veidošanās audzināšanas procesā

     Evaluated!

    Research Papers6 Pedagogy

1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:923985
 
Author:
Evaluation:
Published: 23.04.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Ievads    3
2.  Estētiskās gaumes veidošana    5
2.1.  Estētiskie ideāli    5
2.2.  Skaistā būtības izpratne    6
2.3.  Estētiskās apziņas izveidošana skolēnos    6
3.  Estētiskās audzināšanas jēdziens līdzekļi un uzdevumi    8
4.  Mākslas nozīme cilvēka dzīvē    10
4.1.  Tēls    10
5.  Secinājumi    12
Extract

1. IEVADS
„Laba estētiskā gaume nozīmē
spēju gūt baudu no patiesi skaistā,
nepieciešamība saskatīt un radīt skaisto
sadzīvē, uzvedībā, mākslā.”
( Z. Rubene )




Estētika – filozofiska zinātne par estētisko dabā, sabiedrībā, par materiālo un garīgo darbību, par kopējiem jaunrades principiem pēc skaistuma likumiem, par attīstības likumsakarībām un estētiskās apziņas funkcionēšanu, tai skaitā arī mākslas kā specifiskas dzīves attēlošanas formu. [6 ; 3]
Plaši izplatīts vēl viens formulējums: estētika – zinātne par skaisto. Ekskurss estētikas vēsturē rāda, ka skaistais ir centrālā tēma, ar kuru ir saistīti visi strīdi vairāk nekā divu tūkstošu gadu ilgā estētikas attīstības ceļā. [7;3]
Estētika kā zinātne attīstās. Ilgstošais estētiskās domas tapšanas un attīstības process vienmēr bijis atkarīgs no ekonomiskiem un sociāli politiskiem faktoriem, no sociālo grupu pasaules uzskatu atšķirībām, no mākslinieciskās prakses, no filozofisko teoriju rakstura, kuras ietekmēja daudzu estētisko atzinumu formēšanu, no mākslas zinātnes attīstības līmeņa, no mākslas teorijas un mākslas vēstures, no mākslinieciskās kritikas utt.[ 7,8;3]
Mākslinieciskā darbība attīsta jebkuras nozares radošam darbam nepieciešamo tēlaino, asociatīvo domāšanu, radošo iztēli, novērošanas spējas un uztveres asumu. [3;1]
Es strādāju skolā – mācu bērniem tautiskās dejas. No pirmās klases cenšos skolēnos ieaudzināt mīlestību uz deju. Piedaloties koncertos mācāmies vērtēt citus un pamanīt savas kļūdas. Priecāties par labi padarītu darbu, ja esam novērtēti. Ļoti nopietna attieksme tiek veidota kolektīvos par tautas tērpa valkāšanas kultūru un cieņu pret to. Bērni māk novērtēt tautas tērpa krāšņumu un rakstu dažādību. Tas nav panākams vienā dienā. Tā ir skolotāju, vecāku un bērnu kopīgi ieguldīts darbs. Mēs viens no otra mācāmies un rezultāts neizpaliek.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −3,98 €
Work pack Nr. 1177260
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register