Lai uzņēmums spētu sekmīgi funkcionēt mūsdienu tirgus konkurences apstākļos, ir jāizstrādā efektīvs finansu menedžments. Finansu vadīšanas prasme izpaužas racionālā finansu stratēģijas un taktikas izstrādē, diagnosticējot iekšējo un ārējo ekonomisko vidi.
Iekšējās vides diagnostika iekļauj sevī pasākumu izstrādi uzņēmuma aktīvu un pašu kapitāla vadīšanā.
Savukārt ārējās vides analīze tiek realizēta šādos virzienos:
Preču un pakalpojumu cenu dinamikas izpēte;
Nodokļu likmes un banku kredītu un depozītu likmes, emitēto vērtspapīru kurss;
Konkurence preču un finansu tirgos.
Tas nozīmē, ka uzņēmuma vadībai ir nepieciešams apzināties gan sava uzņēmuma, gan konkurējošo firmu finansiālos stāvokļus.
Kā saimnieciskās darbības svarīgākais mērķis parasti tiek minēta peļņa, tomēr dažkārt prioritāte ir nevis peļņas gūšana, bet gan maksātspējas saglabāšana. Ar analītisko procedūru palīdzību tiek izceltas vissvarīgākās uzņēmuma īpašības un darbības virzieni, tādejādi izdarot uzņēmuma turpmākā stāvokļa prognozes.…