Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:177520
 
Author:
Evaluation:
Published: 11.11.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 9 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Finanšu sistēmas būtība un tās raksturojums    4
1.1.  Latvijas finanšu sistēma    4
1.2.  Latvijas valsts budžets kā finanšu sistēmas sastāvdaļa    5
2.  Finanšu ministrija un tās funkcijas    11
2.1.  Latvijas Finanšu ministrijas būtība un tās vēsture    11
2.2.  Latvijas Finanšu ministrijas funkcijas    13
3.  Finanšu ministrijas funkciju darbību izvērtējums    16
3.1.  Vienota budžeta sastādīšanas un izpildes metodoloģijas ieviešana    17
3.2.  Budžeta likumprojekta izstrādāšana kārtējam gadam    18
3.3.  Pašvaldību apstiprināto budžetu atbilstību izvērtējums normatīvajos aktos noteiktām prasībām    22
  Secinājumi un priekšlikumi    25
  Bibliogrāfisko norāžu saraksts    26
Extract

Secinājumi un priekšlikumi
Secinājumi:
1. Finanšu ministrijas loma Latvijas Finanšu sistēmā ir plašu sfēru aptveroša un svarīga, jo Finanšu ministrija nosaka toni caur pieņemtajām normām un izstrādāto likumdošanu, pēc kā pārējām Finanšu sistēmas institūcijām vadīties un sasniegt Finanšu ministrijas noliktos principus un mērķus.
2. Finanšu ministrijai ir trīs galvenās funkcijas – izstrādāt finanšu politiku, organizēt un koordinēt finanšu politikas īstenošanu un veikt citas ārējas normatīvajos aktos noteiktas funkcijas.
3. Finanšu ministrija funkciju - ieviest vienota budžeta sastādīšanas un izpildes metodoloģiju – izpilda, jo izstrādā un nodrošina ar budžetu saistītos tiesību aktus.
4. Finanšu ministrijas funkcija - izvērtēt pašvaldību apstiprināto budžetu atbilstību normatīvajos aktos noteiktām prasībām, kā arī veikt pašvaldību finansēšanas izlīdzināšanas aprēķinu veikšanu, ir aktuāla un svarīga valstiskā līmenī likuma grozījumu izmaiņu dēļ attiecībā uz iedzīvotāju ienākuma nodokļa sadali starp pašvaldībām.
5. Pēdējos trīs gadus (2007-2009) Latvijas valsts pamatbudžets ir bijis ar deficītu, jo tiek saņemti pārāk maz nodokļu ieņēmumu, salīdzinājumā ar valsts izdevumiem.
6. Kopējais valsts parāds uz 2009. gada decembri, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, palielinājies par 57,92%.
7. Valsts speciālais budžets 2009. gadā bijis ar deficītu, jo pieaudzis bezdarbnieku pabalstu izmaksu skaits un pabalstu lielums.
8. Salīdzinot 2009. un 2010. gada budžeta likumus, var secināt, ka valdība lēmumus pieņem netālredzīgi un steigā.

Priekšlikumi:
1. Lai nodrošinātu sabalansētu valsts budžetu, kā arī nodrošinātu papildus budžeta ieņēmumus, Finanšu ministrijai pārskatīt atsevišķu nodokļu struktūru likmes un atvieglojumus.
2. Finanšu ministrijai izvirzīt un realizēt mērķi budžeta veidošanā – sabalansēt izdevumus ar ieņēmumiem, veicinot budžeta deficīta samazināšanu.
3. Finanšu ministrijai un Latvijas valdībai ir jāpieņem tālredzīgi lēmumi, kas sekmētu labklājības pieaugumu Latvijas tautai tieši finansiālā izteiksmē, uzlabojot maznodrošināto iedzīvotāju ekonomisko stāvokli.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,48 €
Work pack Nr. 1234004
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register