Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
0,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:281912
 
Author:
Evaluation:
Published: 14.04.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 3 units
References: Used
Extract

Peļņas motīvs ir jebkuras uzņēmējdarbības pamats. Ar peļņu ekonomisti parasti saprot ienākumu, ko uzņēmējs saņem par uzņēmējspējām un risku. Peļņa tiek noteikta divējādi:
1.Grāmatvedības peļņa, ko aprēķina, atskaitot no uzņēmuma kopējiem ieņēmumiem grāmatvedības jeb ārējās izmaksas.
2.Ekonomiskā jeb alternatīvā peļņa tiek aprēķināta, atskaitot no kopējiem ieņēmumiem ekonomiskās izmaksas: ārējās, iekšējās, ieskaitot normālo peļņu.
Normālā peļņa ir samaksa par uzņēmēja īpašo talantu, viņa uzņēmējspējām, par viņa kā vadītāja funkciju izpildi. Normālā peļņa ir iekšējo izmaksu elements.
Kopējais ieņēmums (TR) veido naudas summa, ko saņem uzņēmums (pārdevējs) par pārdotām precēm un pakalpojumiem. Taču visa saņemtā naudas summa no produkcijas realizācijas nav peļņa. Ir nepieciešams no kopējiem ieņēmumiem samaksāt par nopirktajiem un ražošanas procesā izlietotiem resursiem un segt citas ražošanas izmaksas. Ja no kopējiem ieņēmumiem (TR) atskaita kopējās ražošanas izmaksas (TC) , veidojas starpība. Pozitīvs skaitlis nozīmē, ka uzņēmums ir guvis peļņu, bet negatīvs – zaudējumus.
Peļņas sadalē noteicošais princips ir uzņēmuma un valsts budžeta interešu optimāla saskaņošana. Uzņēmumu interesē galvenokārt tā peļņas daļa, kas paliek viņu rīcībā, lai varētu paplašināt ražošanu un materiāli stimulēt savus darbiniekus.
Peļņas sadales procesā ir svarīgi panākt uzņēmuma strādātāju materiālo ieinteresētību viņu individuālā darba, kā arī visa uzņēmuma darba rezultātos. Šo funkciju daudzos uzņēmumos veic papildu darba samaksa. No peļņas arī tiek izsniegtas prēmijas, pabalsti, dividendes u.tml. Uzņēmumi daļu peļņas izmanto, lai atjaunotu un paplašinātu ražošanu, nodrošinātu produkcijas apjoma pieaugumu ilgstošā periodā.
Pilnīgās konkurences apstākļos preču un pakalpojumu cenas nosaka tirgus. Tāpēc uzņēmumam to ietekmēšana ir gandrīz neiespējama. Uzņēmums savu peļņu var palielināt, mainot ražošanas produkcijas apjomu vai samazinot ražošanas izmaksas. Tāpēc uzņēmējdarbībā ļoti svarīga ir optimālā ražošanas apjoma noteikšana. Sasniedzot šo apjomu, ir iespējama maksimālās kopējās peļņas iegūšana. [1.,148. - 151.]…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −3,48 €
Work pack Nr. 1144862
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register