Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:929523
 
Evaluation:
Published: 22.02.2005.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 18 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Visuma noslēpumu zinātniskie aspekti    5
1.1.  Pāri valodas robežām    5
1.2.  Pāri pasaules pretstatījumu robežām    8
1.3.  Izplatījums (telpa) – laiks    16
2.  Secinājums    20
3.  Literatūras saraksts    21
4.  Anotācija    22
Extract


Austrumu mistiķu pasaules skatījums sakrīt ar mūsdienu fizikas pasaules skatījumu. Austrumu filozofija var būt secīgs un nepieciešams mūsdienas zinātnisko teoriju pamatojums, var izveidot pasaules skatījuma koncepciju, kurā zinātniskie atklājumi lieliski sadzīvos ar garīgiem mērķiem un reliģiozām ticībām. Divas, šīs koncepcijas pamatdaļas – visu parādību vienotība un savstarpēja sakarība un, sākotnēji, dinamiskā Pasaules daba. Mūsdienu fiziķim, kā arī austrumu mistiķim, jāizskata pasauli, kā sistēmu, kura sastāv no nedalāmiem, savstarpēji iedarbojušies un esošus nepārtrauktā kustībā komponentiem, turklāt, par neatņemamu šīs sistēmas daļu ir arī pats vērotājs.
Starp austruma filozofijas un rietumu zinātnes garu pastāv dziļa harmonija. Fizikas ceļš – Dao var būt “ceļš ar sirdi” un vest pie garīguma un pie pašrealizēšanās.
No dieviem ķīniešu filozofijas pamatvirzieniem, konfuciānisms un daosizms, tiešie pēdējais ir mistiska virziena filozofija, tātad, ir daudz interesantāks salīdzināšanai ar mūsdienas fiziku. Neuzticēšanās zinībām un spriešanas veidam daosizmā izpaužas vairāk, nekā jebkurā citā austrumu filozofijas skolā. Tās pamatā ir stingra pārliecība, ka cilvēkā saprāts nespēj izprast Dao. Pēc Čžuan-czī vārdiem:
“Pašas plašākās zināšanas var arī nenest to izprašanu; spriedelēšana nesniedz cilvēkiem gudrību. Gudrie nolēmuši atteikties no šīm divām metodēm” [2, 22 d.]
Čžuan-czī grāmatā nevienu reizi vien izteikta daosizma nicinājums pret spriedelēšanu un pierādījumiem. Tā viņš raksta:

“Suni nesauc par labu tādēļ, ka tas skaļi rej, un cilvēku par gudru par to, ka tā valoda ir prasmīga”[2., 24 d.]
kā arī:
“Strīds liecina par skaidra redzējuma neesamību” [2.,2 d.]

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register