Research Papers
Technologies
Computers, Consumer Electronics
Fiziskas personas datu aizsardzības likumi Eiropā-
Fiziskas personas datu aizsardzības likumi Eiropā
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | 4 | |
1. | PERSONAS DATU AIZSARDZĪBAS LIKUMDOŠANA LATVIJĀ | 4 |
1.1. | FIZISKAS PERSONAS DATI | 4 |
1.1.1. | Personas dati | 4 |
1.1.2. | Sensitīvi personas dati | 4 |
1.2. | DATU PĀRZIŅU UN APSTRĀDĀTĀJU PIENĀKUMI | 5 |
1.3. | PERSONAS DATU APSTRĀDE | 6 |
1.4. | PERSONAS DATU AIZSARDZĪBAS PRINCIPI | 7 |
1.5. | PĀRKĀPUMI | 8 |
2. | DATU VALSTS INSPEKCIJA | 9 |
3.1. | ISO 27001 STANDARTA PRINCIPI | 10 |
4. | FIZISKAS PERSONAS DATU AIZSARDZĪBAS LIKUMS VĀCIJĀ | 11 |
4.1 | PERSONAS DATI | 12 |
4.1.1. | Sensitīvi personas dati | 13 |
4.2 | DATU APSTRĀDE | 13 |
4.3. | PERSONAS DATU AIZSARDZĪBAS PRINCIPI | 14 |
4.4. | PĀRKĀPUMI | 14 |
5. | LIELBRITĀNIJĀ PIEMĒROJAMAIS FIZISKAS PERSONAS DATU AIZSARDZĪBAS LIKUMS | 15 |
5.1. | PERSONAS DATI | 15 |
5.1.1. | Sensitīvi personas dati | 16 |
5.2. | DATU APSTRĀDE | 16 |
5.3. | DATU AIZSARDZĪBAS PRINCIPI | 17 |
5.4. | PĀRKĀPUMI | 17 |
6. | DATU AIZSARDZĪBAS LIKUMDOŠANA KRIEVIJĀ | 17 |
6.1. | PERSONAS DATI | 18 |
6.1.1. | Sensitīvi personas dati | 18 |
6.2. | DATU APSTRĀDE | 19 |
6.3. | DATU AIZSARDZĪBAS PRINCIPI | 19 |
6.4. | PĀRKĀPUMI | 20 |
7. | SECINĀJUMI | 20 |
8. | LITERATŪRAS SARAKSTS | 24 |
Salīdzinājumā ar Eiropas veco valstu pieredzi, datu aizsardzības likums Krievijā ir ieviests salīdzinoši nesen (vien 2006.gadā), tas saturiski atšķiras, galvenokārt, ar to, ka likumā vairāk tiek minēti gadījumi, kad personas datus drīkst vākt, un kāda informācija ir jāiekļauj, katram gadījumam minot atsevišķus punktus ar iekļaujamo informāciju. Turklāt atšķirībā no citām valstīm, Krievijā datu apstrādi viec tikai valsts organizācijas. Analizējot likumu, tika konstatēts arī tas, ka Krievijā likums neparedz datu aizsardzību, bet gan vairāk orientēts uz darbībām ar datiem. Pārkāpumus, kas netiek ievēroti šī likuma izpratnē, drīkst tiesāt saskaņā ar Krievijas Federālo likumu.
Analizējot pieejamo infromāciju un ekspertu izteiktos viedokļus, Krievijā eksistējošais likums "Par personas datiem" ir pārāk vispārīgs, tajā ir jāveic jāuzlabojumi, ievērojot starptautisko praksi.
Attiecībā uz Latvijā piemērojamo datu aizsardzības likumu, tas ir izstrādāts vispārīgi, iekļaujot būtiskākos jautājumus, kas sevī ietver gan personas datu definīciju, gan iespējamās darbības ar datiem. Datu apstrādes principi ir lakoniski un ne vienmēr viennozīmīgi saprotami. Valstī ir kontrolējošā iestāde, kuras uzdevumos ir personas datu aizsardzības nodrošināšana, bet nav atrunāts, kādas darbības Datu valsts inspecijai jāveic, lai nodrošinātu personu privātumu. Saskaņā ar inspekcijas pieejamajiem datiem, ir uzskaitīti pārkāpumi datu aizsardzības jomā, bet nav atsauksmu par piemērotajiem sodiem, līdz ar to datu aizsardzības likums, galvenokārt, sevī ietver rekomendējošas darbības ar personas datiem.
Ņemot vērā darba kārtībā izvirzīto hipotēzi - par Latvijā IT nozarē pastāvošā likumu spēju nodrošināt fiziskas personas datu konfidencialitāti, ir noliedzama.
Attiecīgi, ja uzņēmumiem ir saņemts ISO 27001 standarts, kas atspoguļo labāko praksi informācijas drošības vadībā, lai identificētu un novērstu iespējamos draudus informācijas uzturēšanā, tas rada lielāku pārliecību, ka uzņēmums stādā, lai spētu nodoršināt savu klientu privātumu.
Rekomendācijas, lai uzlabotu privātpersonu privātuma nodrošināšanu, saskaņā ar esošo likumu, būt sekojošas:
ar likumu noteikt, ka iestādēs, kurās ir jāveic jebkādu darbība ar privātpersonu datiem, būtu jāieceļ datu aizsardzības speciālists;
pārstrādāt likumu, lielāku uzmanību pievēršos datu apstrādes principiem, lai tie būtu izsmeļošāki, bet ne saturiski apjomīgi, par piemēru ņemot Vācijas Federālās Reupublikas datu aizsardzības likumu, to adaptēt Latvijas apstākļiem;
atbildību par datu aizsardzības likuma pārkāpšanu iekļaut jau pašā likumā, lai administratīvā vai krimināllikuma nezinātājam, būtu skaidri zināmas sekas par likuma neievērošanu.…
Mūsdienu digitālajā pasaulē, kad pieejamais informācijas daudzums pieaug, lai saņemtu jebkādu pakalpojumu, bieži vien tiek pieprasīta informācija par personu, svarīgi ir saglabā viņu privātumu, lai cilvēkos rastos pārliecība, ka dati par viņa personību ir drošībā, ja vien cilvēks pats brīvprātīgi nav šo informāciju iesniedzis saziņas līdzekļos. Dotais darbs sastāv no septiņām nodaļām un secinājumiem par apskatāmo tēmu. Darba pirmajā nodaļā, tiek iepazīta Latvijā pastāvošais datu aizsardzības likums, kas ietekmē un nosaka personas datu aizsardzību. Darba gaitā tika izvirzīts darba mērķis- sniegt ieskatu pastāvošajā valsts likumdošanā, kas nosaka datu privātumu. Turklāt, lai rastu pārliecību, ka Latvijā pastāvošie likumi spēj nodrošināt fiziskas personas datu konfidencialitāti, tie ir salīdzināti ar citu Eiropas valstu pieredzi (Vācijas, Lielbritānijas un Krievijas pastāvošās likumu normas).
- Fiziskas personas datu aizsardzības likumi Eiropā
- Fiziskās un juridiskās personas
- Juridiskas un fiziskas personas
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Personu datu apstrādes nosacījumi, tehniskie un juridiskie aspekti
Research Papers for university14
-
Parāda piedziņas vēršana uz fiziskas personas naudas līdzekļiem
Research Papers for university23
-
Referāts par fiziskas personas maksātnespēju
Research Papers for university4
-
Galvojums kā akcesoriska jeb papildus (blakus) saistība parādnieka fiziskās personas maksātnespējas procesā
Research Papers for university6
-
Fiziskas un juridiskas personas
Research Papers for university15