Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:612987
 
Evaluation:
Published: 02.01.2017.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 18 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    4
1.  PERSONAS DATU AIZSARDZĪBAS LIKUMDOŠANA LATVIJĀ    4
1.1.  FIZISKAS PERSONAS DATI    4
1.1.1.  Personas dati    4
1.1.2.  Sensitīvi personas dati    4
1.2.  DATU PĀRZIŅU UN APSTRĀDĀTĀJU PIENĀKUMI    5
1.3.  PERSONAS DATU APSTRĀDE    6
1.4.  PERSONAS DATU AIZSARDZĪBAS PRINCIPI    7
1.5.  PĀRKĀPUMI    8
2.  DATU VALSTS INSPEKCIJA    9
3.1.  ISO 27001 STANDARTA PRINCIPI    10
4.  FIZISKAS PERSONAS DATU AIZSARDZĪBAS LIKUMS VĀCIJĀ    11
4.1  PERSONAS DATI    12
4.1.1.  Sensitīvi personas dati    13
4.2  DATU APSTRĀDE    13
4.3.  PERSONAS DATU AIZSARDZĪBAS PRINCIPI    14
4.4.  PĀRKĀPUMI    14
5.  LIELBRITĀNIJĀ PIEMĒROJAMAIS FIZISKAS PERSONAS DATU AIZSARDZĪBAS LIKUMS    15
5.1.  PERSONAS DATI    15
5.1.1.  Sensitīvi personas dati    16
5.2.  DATU APSTRĀDE    16
5.3.  DATU AIZSARDZĪBAS PRINCIPI    17
5.4.  PĀRKĀPUMI    17
6.  DATU AIZSARDZĪBAS LIKUMDOŠANA KRIEVIJĀ    17
6.1.  PERSONAS DATI    18
6.1.1.  Sensitīvi personas dati    18
6.2.  DATU APSTRĀDE    19
6.3.  DATU AIZSARDZĪBAS PRINCIPI    19
6.4.  PĀRKĀPUMI    20
7.  SECINĀJUMI    20
8.  LITERATŪRAS SARAKSTS    24
Extract

Salīdzinājumā ar Eiropas veco valstu pieredzi, datu aizsardzības likums Krievijā ir ieviests salīdzinoši nesen (vien 2006.gadā), tas saturiski atšķiras, galvenokārt, ar to, ka likumā vairāk tiek minēti gadījumi, kad personas datus drīkst vākt, un kāda informācija ir jāiekļauj, katram gadījumam minot atsevišķus punktus ar iekļaujamo informāciju. Turklāt atšķirībā no citām valstīm, Krievijā datu apstrādi viec tikai valsts organizācijas. Analizējot likumu, tika konstatēts arī tas, ka Krievijā likums neparedz datu aizsardzību, bet gan vairāk orientēts uz darbībām ar datiem. Pārkāpumus, kas netiek ievēroti šī likuma izpratnē, drīkst tiesāt saskaņā ar Krievijas Federālo likumu.
Analizējot pieejamo infromāciju un ekspertu izteiktos viedokļus, Krievijā eksistējošais likums "Par personas datiem" ir pārāk vispārīgs, tajā ir jāveic jāuzlabojumi, ievērojot starptautisko praksi.
Attiecībā uz Latvijā piemērojamo datu aizsardzības likumu, tas ir izstrādāts vispārīgi, iekļaujot būtiskākos jautājumus, kas sevī ietver gan personas datu definīciju, gan iespējamās darbības ar datiem. Datu apstrādes principi ir lakoniski un ne vienmēr viennozīmīgi saprotami. Valstī ir kontrolējošā iestāde, kuras uzdevumos ir personas datu aizsardzības nodrošināšana, bet nav atrunāts, kādas darbības Datu valsts inspecijai jāveic, lai nodrošinātu personu privātumu. Saskaņā ar inspekcijas pieejamajiem datiem, ir uzskaitīti pārkāpumi datu aizsardzības jomā, bet nav atsauksmu par piemērotajiem sodiem, līdz ar to datu aizsardzības likums, galvenokārt, sevī ietver rekomendējošas darbības ar personas datiem.
Ņemot vērā darba kārtībā izvirzīto hipotēzi - par Latvijā IT nozarē pastāvošā likumu spēju nodrošināt fiziskas personas datu konfidencialitāti, ir noliedzama.
Attiecīgi, ja uzņēmumiem ir saņemts ISO 27001 standarts, kas atspoguļo labāko praksi informācijas drošības vadībā, lai identificētu un novērstu iespējamos draudus informācijas uzturēšanā, tas rada lielāku pārliecību, ka uzņēmums stādā, lai spētu nodoršināt savu klientu privātumu.
Rekomendācijas, lai uzlabotu privātpersonu privātuma nodrošināšanu, saskaņā ar esošo likumu, būt sekojošas:
ar likumu noteikt, ka iestādēs, kurās ir jāveic jebkādu darbība ar privātpersonu datiem, būtu jāieceļ datu aizsardzības speciālists;
pārstrādāt likumu, lielāku uzmanību pievēršos datu apstrādes principiem, lai tie būtu izsmeļošāki, bet ne saturiski apjomīgi, par piemēru ņemot Vācijas Federālās Reupublikas datu aizsardzības likumu, to adaptēt Latvijas apstākļiem;
atbildību par datu aizsardzības likuma pārkāpšanu iekļaut jau pašā likumā, lai administratīvā vai krimināllikuma nezinātājam, būtu skaidri zināmas sekas par likuma neievērošanu.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,98 €
Work pack Nr. 1358221
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register