Finansu tirgus sevī ietver banku sektoru, apdrošināšanas sabiedrības, nomas sabiedrības, kā arī citas nebanku finansu institūcijas, kādas Latvijā piemēram ir Baltic Investment Group vai GE Money.
Savukārt, lai saprastu patērētāju rīcību finanšu tirgū ir jāzina gan iekšējo, gan ārējo faktoru ietekmi uz patērētāju, kā arī pakalpojumu iegādāšanās procesu finansu tirgū. Ir arī jāizpēta attieksme uz dažādām izmaiņām finansu tirgū.
Šajā referātā tiks aplūkota fiziskās personas rīcība banku un to pakalpojumu izvēlē.
Ārējie faktori
Ārējie faktori ļoti ietekmē patērētāja rīcību kā bankas, tā arī to sniegto pakalpojumu izvēlē. Piemēram, vecākiem cilvēkiem ir svarīgi vai bankas filiāle ir tuvu viņa dzīves vai darba vietai, ja viņam ir regulāri jādodas uz banku nomaksāt rēķinus un viņam nav pieejams internets, vai viņš neprot ar to rīkoties.
Zemāk ir norādīti divi svarīgi ārējās vides faktori, taču bankas šobrīd lielāku uzmanību pievērš tieši piegādes sistēmas elementu attīstībai, jo filiāļu izmantošana klientu apkalpošanā saistās ar lielākām izmaksām, nekā tās ir apkalpojot klientus, piemēram, internetbankā.
Banku filiāles
Banku filiāles ir jāizvieto tā, lai tās būtu:
Pieejamas potenciālajiem klientiem;
Redzamas;
Atrastos sabiedriskā transporta tuvumā;
Jāpievērš uzmanība gājēju plūsmas virzienam.…