Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:819154
 
Author:
Evaluation:
Published: 31.05.2006.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Francūži ir lieli jūras produktu cienītāji. 2002.gadā zivju un jūras produktu patēriņš uz vienu iedzīvotāju bija vairāk kā 29 kg un ir aprēķināts, ka katru gadu tas pieaugs par 2%. 2002.gadā Francijas zivju un jūras produktu tirgus tika novērtēts vairāk kā par 14 miljardiem dolāru. Vietējā ražošana nespēj nodrošināt patēriņu. 2002.gadā jūras produktu imports pārsniedza 1.4 miljonus tonnu, kas ir vairāk kā 4.9 miljardi dolāru.

Francijā pastāv strukturāls tirdzniecības deficīts attiecība uz zivīm un jūras produktiem. Vietējā ražošana ir ierobežota pieejamo resursu dēļ un Eiropas Savienības (ES) Kopējās Zvejniecības politikas dēļ. Eiropieši ir galvenie Francijas zivju un jūras produktu piegādātāji. Daļēji tas ir izveidojies tradicionāli, daļēji tiek veicināts ar ES dalībvalstu atviegloto piekļuvi Francijas tirgiem vai saistībā ar divpusējiem tirdzniecības līgumiem. Augsti tarifi, īpaši uz pārstrādātiem jūras produktiem, rada papildus grūtības eksportētājiem no trešajām valstīm, viņiem grūti konkurēt, ņemot par pamatu vienīgi cenas.

Laimīgā kārtā franču patērētāji novērtē veselīgus, augstas kvalitātes produktus. Kopš 1980-to gadu vidus parādījusies arī izdevīguma tendence. Franču patērētāji novērtē atbilstoši sagrieztus un iepakotus produktus un ir gatavi pirkt jūras produktus pārstrādātu, iepriekš sagatavotu un lietošanai gatavu formātu veidā. Bez tam zivis un jūras produkti arvien vairāk tiek uzskatīti par veselīgu alternatīvu gaļai.

2002.gadā jūras produktu imports pārsniedza 1.4 tonnas, sasniedzot 4.9 miljardu dolāru. 2001.gadā pieprasījums pēc importētām zivīm/jūras produktiem pieauga par 8%. Pēc aprēķiniem 2002.gadā importēto zivju/jūras produktu pieprasījuma pieaugums būs 3.8%. Importā iekļauti vēžveidīgie, saldētās filejas, svaigas un saldētas zivis.

Franču patērētāji pērk zivis un jūras produktus visos pārstrādes formātos: atdzesētus, sasaldētus un konservētus. Vislielākais tirgus pieprasījuma rādītājs ir konservētiem jūras produktiem. Apmēram 97% no Francijas mājsaimniecībām pērk kādu no zivju konservu veidiem; vispopulārākie ir tunča salāti, sardīnes un konservēts lasis. Bez tam 86% mājsaimniecību pērk saldētus jūras produktus un 83% mājsaimniecību pērk svaigas atdzesētas zivis vai jūras produktus. 2001.gadā saldētu pārstrādātu jūras produktu tirgus tika novērtēts ar 359 miljoniem dolāru.
Tirgus apskats

Francijā ir pasaulē ceturtā lielākā tautsaimniecība un tā ir ierindota starp pasaules lielākajiem tirdzniecības partneriem. Francija ir Eiropas Kopienas ietekmīgs dalībnieks. Francijas tautsaimniecība ir īpaši daudzpusīga un moderna. Tradicionāli tā asociējas ar augstas vērtības greznuma precēm, tomēr Francija ir pasaules līderis daudzos sektoros, ieskaitot telekomunikācijas, lauksaimniecības produkciju, apdrošināšanu un banku servisu. Francijas transporta infrastruktūra ir visattīstītākā pasaulē.

2002.gadā ekonomiskās izaugsmes rādītāji bija apbēdinoši. Tautsaimniecība bija pieaugusi tikai par 0.9% - tas bija Francijas visvājākais sniegums kopš 1996.gada. Paredzams, ka ekonomiska aktivitāte kritīsies arī 2003.gadā, pēc aprēķiniem pieaugums būs tikai 0.5%. Nākošo piecu gadu pieauguma prognozes ir daudzsološākas, ja vietējais pieprasījums jūtami veicinās ekonomisko aktivitāti. No 2004. līdz 2007. gadam ekonomisko izaugsmi prognozē no 2.1% līdz 2.5%.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,98 €
Work pack Nr. 1174162
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register