Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:363587
 
Author:
Evaluation:
Published: 07.10.2016.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
2011 - 2015 years
2016 - 2020 years
Extract

Ārējā kontrole - šajā posmā ievērojama loma ir valsts galvenajai ārējās kontroles institūcijai, kas katru gadu sniedz ministrijai pārskatu par iepriekšējā gada valsts budžeta faktisko izpildi, kā arī izsaka savu viedokli par valsts līdzekļu iekasēšanu un izlietošanas lietderību.
Budžeta kontroles būtība ir nodrošināt precīzu un izsmeļosu informāciju. Kontroles mehanismam ir skaidrs pienākumu un pilnvaru sadalījums starp kontroles institūcijām.
Svarīgi ir nodrošināt vienotu budžeta izstrādes principu, lai būtu vieglāk kontrolēt, vai visi līdzekļi tiek ieguldīti pasākumos, kas atbilst valsts budžeta likumā noteiktajām apropriācijām, vai izdevumu sadaļas atbilst likuma noteiktajam, un finansu procedūras ir veiktas laikā.
Vienlaicīgi ar iekšējā audita struktūru attīstību Latvijā tiek stiprināta arī ārējās kontroles institūcijas spēja sekot līdzi budžeta procesa izpildes gaitai. Latvijā valsts un pašvaldību mantas stāvokļa uzraudzību veic Valsts kontrole, kas ir neatkarīga Satversmē noteikta valsts iestāde kuras darbību ar speciālu likumu nosaka Saeima. Valsts kontroles mērķis ir uzraudzīt, vai valsts un pašvaldību budžeta līdzekļu, tajā skaitā ar ārvalstu finanšu palīdzības līdzekļu iekasēšana un izlietošana, kā arī rīcība ar valsts un pašvaldību mantu ir likumīga, lietderīga un pareiza.
Lai nodrošinātu budžeta līdzekļu izlietošanas kontroli un dotu iespēju veikt nepieciešamo analīzi atbilstoši administratīvajām, funkcionālajām un ekonomiskajām kategorijām, Ministru kabinets nosaka:
1. budžetu ieņēmumu, izdevumu un finansēšanas klasifikāciju;
2. valsts parāda klasifikāciju;
3. vispārējo valdības parāda un institucionālo sektoru klasifikāciju.
Ieņēmumu un izdevumu klasificēšana nodrošina vienotu pieeju ieņēmumu un izdevumu strukturizēšanai visās valsts institūciju līmeņos. Šādā sistēma nodrošina atvieglotu datu salīdzināšanu un analīzi.
Budžeta izdevumu klasificēšana ir izdevumu sagrupēšana pēc dažādam pazīmēm atkarība no tā, kāda veida informāciju par finansu resursiem nepieciešams iegūt. Šī informācija noder arī kontrolei par to, vai izdevumi iestādē tiek izlietoti atbilstoši iepriekš paredzētiem mērķiem, kā arī ikdienas institūcijas darbības administrēšanā.
Pēc budžeta apstiprināšanas sākas budžeta izpilde. Budžeta izpilde ietver budžeta regulēšanu, budžeta deficīta samazināšanu, perspektīvās budžeta prognožu apkopošana nākamajam gadam, pastiprināta kontrole par saistību izpildi, kā arī visa budžeta izpildes procesa automatizāciju.
Valsts kase ir Finansu ministrijas pakļautībā esoša institūcija un nodarbojas ar finansu resursu apsaimniekošanu. Valsts kase asignē, veic maksājumus no valsts budžeta ieņēmumiem, organizē un veic valsts budžeta izpildes un uzskaites funkcijas, kā arī valsts parāda vadības funkcijas. …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,98 €
Work pack Nr. 1356607
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register