Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
0,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:168527
 
Evaluation:
Published: 08.07.2005.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 11 units
References: Not used
Extract

Par valsts attīstības līmeni var spriest ne tikai pēc sociāli-ekonomiskiem radītājiem, bet arī pēc citam morālam vērtībam, piemēram pēc tā kā cilvēki attiecās pret bērniem, kuriem ir attīstības traucējumi. Agrāk cilvēki ar fizisko vai garīgo atpalicību uzskatījas kā nepilnvērtīga sabiedrība. Tā negatīva attieksme radusies tāpēc kā invalīdi normāliem cilvēkiem izraisīja bailes, naidīgumu, emocionālo atrautību, tie nevarēja piedālīties sociālajā dzīve.
Lai labāk saprastu mūsdienu sabiedrības "attieksmi pret cilvēkiem, kuri kaut kādā ziņa ir no mums atšķirīgi, jāatskatās se­nākā un varbūt pat ne tik senā pagātnē. Kāda bija attieksme pret atšķirīgo agrāk? Jau Bībelē arī grieķu un romiešu literatūrā var atrasts garīgu un fizisku nelaimju piemeklētu cilvēku aprakstus. Vēsturei ir zināmi tādi gadījumi, kad 1550.gadā pirms mūsu ēras senus ēģiptiešus interesēja cilvēku kurlums, mēmums, epilepsija, pat garīga atpalicība. Interesants ir arī fakts, ka viņus interesēja ne tikai cilvēku slimību iemēsli, bet arī invalīdu sociāla labsajūta.
Attiecības mainījusies tikai tad, kad parādījas speciālas skolas priekš bērniem invalīdiem. Bet tas notika apmēram 200 gadus atpakaļ.
XX gadsimta 70. gadi – tas ir laiks, kad speciālas izglītības pamatorganizācijas sistēmas tiek pārskatītas, tiek apstiprinātas integrācijas idejas. Sociālas un valsts paradigmas maiņā – „pinvērtīgs vairākums, nepilnvērtīgs mazākums” atnāca jauna paradigma – „vienīga sabiedrība, kura iekļauj sevī cilvēkus ar dažādām problēmam”. [6.]
Personas ar speciālām vajadzībām un veselības traucējumiem veido vienu no galvenajām izglītības mērķgrupām un Latvijas izglītības likums garantē visiem tiesības uz izglītību, neatkarīgi no veselības stāvokļa un spējām. [8.]
Latvijā speciālās izglītības nodrošināšanu paredz Latvijas izglītības likumi.
Personas ar speciālām vajadzībām var iegūt pamatizglītību un vidējo izglītību speciālās izglītības iestādēs, ja izglītojamajam tajā ir nodrošināti apstākļi atbilstoši viņa veselības stāvoklim un/vai attīstības traucējumu raksturam.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register