Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:463903
 
Evaluation:
Published: 10.06.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Starpkultūru komunikācija darbā
Ilgu laiku strādāju apģērbu veikalā, kurā ikdienas bija saskarsme ar dažādu tautu un kultūru pārstāvjiem. Veikala īpašnieki bija igauņi, bet zīmols pieder Vācijas un Zviedrijas kopuzņēmumam. Ar īpašniekiem sazinājāmies krievu valodā, ar zīmola īpašniekiem - angļu, ar klientiem latviešu, krievu un angļu valodā. Bija arī tādi klienti, kuri nezināja nevienu no šīm valodām vai zināja to ļoti zemā līmenī. Tas, protams, sagādāja neērtības, bet ar tiem klientiem, kuri vēlējās kaut ko pirkt, bija iespējams sazināties arī bez īpašām valodas zināšanām - ar žestu palīdzību un norādot uz konkrētām lietām, vietām. Visbiežāk tā gadījās ar tūristiem no Itālijas.
Strādājot veikalā vai kādā citā apkalpojošā sfērā, ļoti labi var novērot katras tautas iezīmes. Latvijā dzīvojošie cilvēki ir diezgan atturīgi, reti jautā pārdevēja viedokli, neuzticas pārdevēju teiktajam, jo ir iesakņojies uzskats, ka „pārdevējam galvenais ir pārdot, tāpēc teiks, ka viss izskatās labi un iesmērēs jebko”. Tā notiek vairs tikai tirgus placī un zemas klases veikalos. Mūsu līmeņa veikalam svarīgi bija, lai pircējs gūst pozitīvas emocijas, saņem konsultāciju, kas veicinātu viņu iegriezties mūsu veikalā arī turpmāk. Tāpēc mēs izteicām savu viedokli atbilstoši realitātei - krāsa vai piegriezums konkrētajam cilvēkam nepiestāv, izmērs ir par lielu vai mazu. Pēc konsultācijas pircējs pats izvēlas pirkt vai tomēr nepirkt. Krievu tautības cilvēkiem ļoti patīk konsultēties ar pārdevēju - kā dažādas lietas var kombinēt, kā izskatās. Bet no šīs tautības cilvēkiem bija arī pārspīlētas prasības - atlocīt bikšu galus, piemēram. Lai arī saka, ka citu valstu iedzīvotāji ir daudz atvērtāki komunikācijai, veikalā viņi komunikāciju vēlas mazāk pat par latviešiem - vienmēr teiks, ka palīdzība nav nepieciešama, izmērus, citus modeļus meklē paši. Ja kaut ko nevar atrast, kaut ko nesaprot, tad vēršas pie pārdevēja.

Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −3,48 €
Work pack Nr. 1332870
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register