Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:967563
 
Author:
Evaluation:
Published: 03.06.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 23 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    2
1.  Audzināšanas būtība    3
1.1.  Audzināšanas teorijas pamati    3
1.2.  Audzināšanas darbības organizācijas process    4
1.3.  Audzināšanas principi un metodes    7
2.  Ģimene sabiedrībā    9
2.1.  Ģimene – sabiedrības pamatkolektīvs    9
2.2.  Ģimenes funkcijas    9
3.  Pedagoģija ģimenē    12
3.1.  Ģimenes pedagoģiskās iespējas    12
3.2.  Ģimenes uzdevums    14
4.  Audzināšanas formas    15
4.1.  Bērna tikumiskā audzināšana, viņa tuvināšana sabiedriskajai dzīvei    15
4.2.  Darbaudzināšana    16
4.3.  Intelektuālā audzināšana    17
4.4.  Estētiskā audzināšana    18
4.5.  Ekoloģiskā audzināšana    19
4.6.  Dzimumaudzināšana    20
4.7.  Fiziskā audzināšana    20
  Secinājumi    22
  Izmatotā literatūra    23
Extract

Audzināšana ir kompleksa parādība, tas ir senākais un plašāk aptverošais jēdziens, kas atklāj cilvēka tapšanu, ietverot pāreju no cilvēka fiziskās aprūpēšanas līdz viņa garīgi tikumiskai pilnveidošanai
I. Kants

Audzināšana galvenokārt saistās ar attieksmju kā personības īpašību, rakstura iezīmju un uzvedības pašregulācijas veidošanos. Zināšanu apguve ir īslaicīgāks un vienkāršāks process. Audzināšanas process ir daudz sarežģītāks un ilgstošāks, jo tas blakus intelektuālās attīstības likumsakarībām aptver arī gribas un jūtu kultūras veidošanos – visu topošās personības attīstību kopumā, kas galvenokārt realizējas praktiskās vai garīgās darbības un saskarsmes procesā.
Manis apskatāmā darba priekšmets ir ģimenes loma, un objekts – bērns līdz skolas vecumam.
Bērna audzināšana ir sarežģīts process, tāpēc par sava darba mērķi izvirzīju – izpētīt ģimenes lomu bērna attīstībā, sasniedzot skolas vecumu.
Galvenie darba uzdevumi ir:
1.atrast un izpētīt materiālus par interesējošo tematu;
2.analizēt ģimenes lomu kā 1. institūciju bērna audzināšanā;
3.izdarīt secinājumus par ģimenes lomu bērna dzīvē.
Pirmatnējā sabiedrībā audzināšana kā pieredzes nodošana radās darba procesā un izrietēja no nepieciešamības izdzīvot. Sabiedrības attīstības gaitā audzināšana atdalījās no darba procesa. Visā cilvēces attīstības gaitā sabiedrības īpaša funkcija bijusi iepriekšējo paaudžu pieredzes nodošana topošajai jaunajai paaudzei. Šī funkcija ir grūta tādēļ, ka katrs cilvēks ir individuāls, atšķirīgs, ar daudzveidīgām spējām un iespējām. Nodrošināt īpaši augoša cilvēka potenciāla realizēšanos un attīstību ir atbildīgs sabiedrības pienākums. [Špona A., 2001]
Audzināšanai ir divi dažādi skaidrojumi.
Plašā izpratnē audzināšana (angļu val. – up-bringing, socialization) ir mērķtiecīgi organizēts cilvēkdarbības process, kas virzīts uz sociālās kultūras pieredzes nodošanu no paaudzes paaudzei, uz jaunās paaudzes vērtīborientāciju un pašregulācijas veidošanu un garīguma izkopšanu. Audzināšanas procesā veidojas un attīstās nozīmīga personības attieksme pret cilvēku, cilvēka darbu, kultūras vērtībām, dabu, sabiedrību, valsti. Tas nodrošina iespēju kļūt par pilntiesīgiem sabiedrības locekļiem, pašiem noteikt savu dzīvi, rīcību un būt atbildīgiem par to. [Autoru kolektīvs, 2000]…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register