Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:827453
 
Author:
Evaluation:
Published: 07.01.2016.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 3 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Gleznotāja dzīve Somerseta Moema stātā „Mēness un penijs”    5
  Čārlza Striklenda raksturs    5
  Čārlza Striklenda izskats    6
  Striklenda ikdiena Parīzē    6
  Dirks Storvs un viņa loma Striklenda ikdienā    6
  Mākslas nozīmīgums Čārlza Striklenda dzīvē    6
  Autora domas par Striklenda mākslu    7
  Gleznotāja dzīve Anšlava Eglīša romānā „Homo Novus”    9
  Jura Upenāja raksturs    9
  Jura Upenāja izaugsme    9
  Jura Upenāja radošais process    9
  Jura Upenāja attiecības ar Ciemaldu    10
  Jura Upenāja cīņa par cieņu skolā    10
  Divu atšķirīgu gleznotāju radošo procesu salīdzinājums    11
  Gleznotāja dzīve Gundegas Repšes romānā „Ugunszīmes”    12
  Kārļa raksturs un personība    12
  Kārļa Dobes attieksme pret mākslu un iedvesmas avoti    12
  Kārļa izaugsme    13
  Cilvēki Kārļa Dobes dzīvē    13
  Nobeigums    15
  Tēzes    17
  Izmantotā literatūra    18
Extract

NOBEIGUMS
Nobeigumā vēlos salīdzināt šo visu trīs gleznotāju kopīgās un atšķirīgās iezīmes. Protams, pie kopīgajām pazīmēm visos šajos trīs māksliniekos pieder tā, ka viņi visi bija gleznotāji.
Gan Striklendam no „Mēness un penija”, gan Kārlim Dobem no „Ugunszīmes” skats uz dzīvi bija diezgan pesimistisks. Viņi abi galvenokārt gleznoja tikai to, ko gribēja. Necentās pielāgoties citu ieteikumiem un laikmeta prasībām. Juris Upenājs no „Homo novus” turpretim bija pozitīvāks un gleznoja arī pasūtījumus, piepelnījās, strādājot skolā par zīmēšanas skolotāju. Arī Kārlim Dobem nācās kādu laiku strādāt preču stacijā, taču tas bija nelaimīgs posms viņa dzīvē, jo laiks gleznošanai neatlika.
Striklends izceļas no visiem šiem trīs gleznotājiem ar to, ka viņš tagad ir pasaulē slavens mākslinieks (Gogēns). Acīmredzot viņa individuālisms un savdabīgā attieksme pret dzīvi bija tas, kas palīdzēja gleznotājam radīt apbrīnojamus mākslas šedevrus. Kārlis Dobe arī bija oriģināls, taču Padomju Savienības laikā viņa mākslu neatzina, tāpēc tas traucēja viņam iegūt atzinību kaut savā zemē. Upenājs un viņa dzīvesstāsts ir vienīgais, no šiem trim darbiem, kas ir izdomāts. Slavu Rīgā viņš ieguva un arī ļoti labas prasmes viņam bija, taču šajā romānā lielu uzsvaru lika uz augstākās sabiedrības novērtējumu.
Gan Kārlim Dobem, gan Jurim Upenājam dzīvē tika veidotas izstādes. Un atsauksmes viņiem abiem sākumā izskatījās ļoti labas, taču vēlāk nobeidzās uz negatīvas nots. Striklends vispār nedomāja par iespēju kļūs slavenam, viņš savus darbus sākumā nevienam nepārdeva un pat nerādīja. Kārlis Dobe tikai ar drauga Haralda palīdzību un iniciatīvu izveidoja izstādi. Manuprāt, ja māksliniekam ir iespējas, tad personālizstādes rīkot vajag, jo tikai tā tevi pamanīs. Piekrītu, ka iespējama arī kritika, taču spēku dod vēsturiska patiesība, ka daudzus mākslas ģēnijus sākotnēji nolika un pat aizliedza, tāpēc bnevajadzētu baidīties par sliktu novērtējumu. Mūsdienās ir svarīgi, ka vismaz ievēro, tālākais, kā vēl pārsteigt skatītāju, ir mākslinieka ziņā.
Viņu visu dzīvēs bija vieta sievietei. Kārlim tā bija Dagmāra, Upenājam Ciemalda un Striklendam bija veselas trīs sievietes, lai gan tieši viņš bija tas, kurš pret sievietēm izturējās visvēsāk.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register