-
Grāmatu lasīšanas paradumi jauniešu vidū
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Grāmatu lasīšana un tās ietekme uz cilvēka intelektuālo attīstību | 5 |
1.1. | Grāmatu nozīme cilvēku dzīvē | 5 |
1.2. | Mūsdienu jaunieša grāmatu lasīšanas paradumi | 6 |
1.3. | Literatūras žanri | 6 |
1.4. | Problēmas risinājumi | 8 |
1.5. | Kā runā jaunieši? | 9 |
1.6. | Jauniešu attieksme pret valodas normām | 11 |
2. | Situācija Lielbritānijā | 12 |
3. | Empīriskais pētījums par lasīšanas paradumiem jauniešu vidū | 15 |
3.1. | Rīgas Juglas vidusskolas un Rīgas Franču Liceja jauniešu attieksmes pret daiļliteratūras lasīšanu, salīdzinājums | 15 |
3.2. | Lielbritānijas un Latvijas jauniešu attieksmes, pret daiļliteratūras lasīšanu, salīdzinājums | 25 |
Secinājumi | 31 | |
Anotācija | 33 | |
Annotation | 34 | |
Izmantotā literatūra | 35 | |
Citi izmantotie materiāli | 36 | |
Pielikums | 37 |
Nav noslēpums, ka grāmatu lasīšanai ir liela nozīme ne tikai informācijas ieguvē un laika pavadīšanā. Cilvēks lasot attīsta domāšanu, uzlabo izteikšanās spējas un paplašina vārdu krājumu. Grāmatas cilvēku ierauj savā pasaulē, un cilvēks lasot var pie sevis domāt, kā rīkotos kādā no grāmatā aprakstītajām situācijām. Var secināt, ka lasīšana attīsta arī cilvēka iztēli un spēju iejusties dažādās situācijās. Tiek uzskatīts, ka grāmatu lasīšanas paradums ir jāierāda jau bērnībā, lai pievērstu bērnu grāmatām jau no mazotnes un attīstītu intelektu. Savukārt mūsdienās var sastapties ar problēmu, ka lielai daļai mūsdienu jauniešu šī interese par grāmatām nemaz nav. Un nav arī skaidrs, kurš varētu būt atbildīgs par radušos situāciju.
Tiks noskaidrots jauniešu viedoklis par grāmatu lasīšanu un viņu attieksme pret grāmatām. Tiks mēģināts noskaidrot, kādas nodarbes mūsdienās aizvieto lasīšanu un savā ziņā kavē jaunieša intelektuālo izaugsmi, kā arī pētījumā tiks apskatīti dati par situāciju Lielbritānijā un salīdzināti ar situāciju Rīgas skolās.
Šis pētījums ir aktuāls, jo jautājums par grāmatu lasīšanas problēmām jauniešu vidū pēdējā laikā ir kļuvis aktuāls ne tikai Latvijā, bet arī citviet pasaulē. Laika gaitā šī problēma var radīt jau citas sekas, kas var ietekmēt arī dzīves jomas, kurās nepieciešamas cilvēku intelektuālās darbības.
Pētījuma galvenā problēma ir jauniešu pārāk mazā interese par grāmatām.
Pētījuma mērķis-analizēt jauniešu grāmatu lasīšanas paradumus.
Uzdevumi:
1.Noskaidrot lasīšanas ietekmi uz intelektuālo attīstību.
2.Noskaidrot Rīgas Juglas vidusskolas (RJV) un Rīgas Franču liceja (RFL) jauniešu viedokli par problēmu, kas saistīta ar grāmatu lasīšanas paradumiem jauniešu vidū ar anketēšanas metodi.
3.Tulkot pētījumu par grāmatu lasīšanas paradumiem Lielbritānijas jauniešu vidū.
4.Salīdzināt Rīgas Juglas vidusskolā veiktās aptaujas rezultātus ar Rīgas Franču licejā veiktās aptaujas rezultātiem.
5.Salīdzināt Lielbritānijas pētījuma rezultātus ar šī pētījuma rezultātiem, kurus veidos Rīgas Juglas vidusskolas un Rīgas Franču liceja jauniešu pildīto anketu rezultāti. …
Darbā apskatīta lasīšanas ietekme uz cilvēka intelektuālo attīstību, jauniešu attieksme pret valodas normām, kā arī veikts pētījums, kura mērķis bija noskaidrot un salīdzināt Rīgas Juglas vidusskolas skolēnu sniegtās atbildes uz anketas jautājumiem, ar Rīgas Ftranču liceja jauniešu sniegtajām atbildēm, un pēc tam procentuāli salīdzināt rezultātus ar līdzīga pētījuma, kurš veikts Lielbritānijā, rezultātiem.
- Grāmatu lasīšanas paradumi jauniešu vidū
- Valodu politika Latvijā un tās ietekme uz latviešu valodas pastāvēšanu
- Žargonismi jauniešu žurnālā „Sīrups” un to ietekme uz jauniešu valodu
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Recenzija par grāmatu "Zilonis un blusa" Hendijs
Research Papers for secondary school8
-
Jauniešu dzīves atklāsme Sasa Henno romānā „Šeit biju es”
Research Papers for secondary school23
-
Literatūras mēnešraksta "Karogs" aktualitāte literatūras stundās vidusskolā
Research Papers for secondary school32
-
Grāmatu nozīme jauniešu dzīvē
Research Papers for secondary school19
Evaluated! -
Jauniešu dzejas krājuma veidošana
Research Papers for secondary school43
Evaluated!