A/s "Hansabanka" ir dibināta 1992. gada 8. maijā kā Vācijas - Latvijas banka un ir viena no vadošajām Latvijas komercbankām. Tā ir arī viena no dinamiskāk augošajām Latvijas bankām.
1996. gada jūnijā Vācijas - Latvijas banka kļuva par Hansabank Grupas uzņēmumu un tās nosaukums tiek nomainīts uz Hansabank-Latvija, kas 1999. gada jūnijā tika nomainīts uz Hansabanka. Bankas akcionāru maiņa 1996. gadā bija pirmais solis starptautiskas bankas izveidošanas virzienā.
Viens no bankas attīstības nozīmīgākajiem posmiem bija Zviedrijas bankas "Swedbank" iesaistīšanās Hansabank Grupā. 1998. gadā "Swedbank", iegādājoties 48,98% akciju kapitāla, kļuva par Hansabank Grupas stratēģisko investoru, tādejādi paplašinot bankas attīstības perspektīvas. Pašlaik Swedbank pieder 59,7 % Hansabank Grupas akciju.
Arī turpmākajos gados Hansabanka ir veiksmīgi īstenojusi savus nospraustos mērķus. Viens no veiksmīgas darbības priekšnosacījumiem ir bijušas pārdomātas bankas mārketinga komunikāciju aktivitātes.
Biznesa apjomu pieaugums, jaunu klientu piesaistīšana, bankas pakalpojumu pārdošanas veicināšana un savu līderpozīciju nostiprināšana visās svarīgākajās privātpersonu apkalpošanas jomās bija galvenie mērķi, kurus Hansabanka izvirzīja un arī īstenoja 2003. gadā. Tāpat šis bija gads, kurā Hansabankai izdevās sasniegt ievērojamus izaugsmes tempus uzņēmumu apkalpošanas un līzinga un faktoringa jomās.
2004. gadā Hansabanka plāno lielāku uzmanību pievērst tieši mazo un vidējo uzņēmumu segmentam, un tā būs prioritāte Hansabankas Uzņēmumu apkalpošanas daļas darbībā. Tajā pašā laikā tik pat nozīmīgi būs arī lielie korporatīvie klienti, kā arī klienti, kuri ir iesaistīti tirdzniecības finansēšanas darījumos. Tāpat Hansabanka turpinās nostiprināt savas līderpozīcijas privātpersonu apkalpošanas jomā un arī turpmāk būs banka, kas nodrošina visaugstāko klientu apkalpošanas līmeni komercbanku sektorā Latvijā.
Mana darba mērķis ir analizēt Hansabankas mārketinga komunikāciju aktivitātes un izvārtāt to saskaņotību ar izvirzītajiem stratēģiskajiem mērķiem. Šajā darbā vālos aplūkot galvenās prioritātes, kādas banka izvirzīja savai darbībai 2003. un 2004. gadā un kādas reklāmas un citas mārketinga komunikāciju aktivitātes tā ir īstenojusi, lai šos mērķus sasniegtu. …