Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:534932
 
Evaluation:
Published: 09.02.2018.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 3 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Biogrāfija    4
  Pirmās dejas    4
  „Dancis”    5
  Maskavas ietekme uz Hariju Sūnu    6
  Dejas jaunrade    6
  Tautas deju jaunrades problēmas    8
  Dažāda rakstura dejas    9
  Tematiskās dejas    9
  Etnogrāfisko elementu dejas    9
  Nacionālās stilistikas dejas    9
  Latviešu horeogrāfiskās folkloras raksturdejas    10
  Sabiedrisko procesu un tautas noskaņu dejas    10
  Humors    11
  Audēju deja    11
  Pie Daugavas    11
  Mūzika    12
  Pedagoģija    14
  Dziesmu un deju svētki    15
  Deju un baleta kritika    16
  Kinematogrāfiskā pierakstes sistēma    18
  Latviešu dejas pētniecība, publicēšana un sistematizēšana    18
  Latviešu dejas pētniecība    18
  Latviešu dejas publicēšana    19
  Latviešu dejas sistematizēšana    19
  Latviešu sadzīves horeogrāfija    19
  Dejas notācija    20
  Harija Sūnas autoritātes    20
  Manuskripts    20
  Izmantotā literatūra    22
Extract

Harija Sūnas autoritātes
H. Sūna ir Mildas Lasmanes skolnieks. Ļoti nedaudziem cilvēkiem H. Sūna veltījis tik siltus vārdus: „Lai atmiņu nobeigumā ļauts dziļi noliekt galvu M. Lasmanes gaišā tēla priekšā, it īpaši tālab, ka viņas uzmundrinošo roku esmu izjutis ne tikai kā horeogrāfs, bet arī kā grāmatas „Latviešu rotaļas un rotaļdejas” redkolēģijas loceklis”. (Literatūra un Māksla, 1981. 8. III) Taču H. Sūna ir arī I. Moisejeva tautu deju apguves akadēmiskās skolas sekotājs. H. Sūnas konsultante bija baletmeistare H. Tangijeva – Birzniece. „Dancī” māksliniece piedalījās dejas Pie Daugavas veidošanā, sava Rucavieša iestudēšanā.
Un visas šīs autoritātes ir vienotas savā attieksmē pret tautas deju, ko kodolīgi formulējusi baletmeistare Helēna Tangijeva – Birzniece: „Manuprāt, šie meklējumi būs visauglīgākie, ja tie ies žanra dejas virzienā, izmantojot rotaļas un tautas dziesmas, protams, atkal paturot prātā, ka arī žanra dejai, ja gribam, lai tā būtu latviska, jāsaglabā nacionālais pamats.” (LM, 1957. 09. II).

Manuskripts
H. Sūna ir atstājis ļoti apjomīgu (997 lpp.) manuskriptu „Latviešu deja”, kura publicēšana ir aizkavēta līdzekļu trūkuma dēļ, jo nebija iespējams darbu pabeigt. Manuskripta ievadā „Daži vārdi sākumam” autors raksta: „Grāmata „Latviešu deja” dod ieskatu tautas horeogrāfijas pamatžanrā. Tās rakstīšana aizsākās jau tad, kad strādāju pie monogrāfijas „Latviešu rotaļas un rotaļdejas.”
Grāmata sniedz ziņas par latviešu dejas pirmajiem diviem horeogrāfiskajiem tipiem. Horeogrāfiskajam pamatslānim iespējams bija atlasīt 33 dejas, kuru 47 variantu grupas ietver pirmatnējā tipa septiņus apakštipus. Otrais tips pārstāvēts ar 63 dejām un 94 variantu grupa sazarojusies vairāku simtu variantos, kas savukārt saistīti ar tūkstošiem pavadījuma melodiju un dziesmu variantiem, kuri uzrādīti grāmatā vai pieminēti komentāros. Grāmatas struktūra un materiāla analīzes sistēma ļoti sarežģīta. Pētījums prasa profesionāla horeogrāfa lasījumu. Manuskriptā izmantotā materiāla apjoms ir gandrīz neaptverams. Darbs ir materiālu krājums, pētījums un, kā autoram raksturīgi, to pavada milzīgs daudzums vērīgu un nozīmīgu komentāru. Darbs gaida savu publicējumu grāmatā.

Author's comment
Editor's remarks
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register