Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
0,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:609920
 
Author:
Evaluation:
Published: 22.05.2007.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 1 units
References: Not used
Extract

Henrijam Fordam 1903. gadā, kad viņš nodibināja savu trešo uzņēmumu Ford Motor Company, aiz muguras jau bija desmit gadu pieredze un divi likvidēti uzņēmumi. Šis ģeniālais autodidakts, kurš pat neprata lasīt rasējumus, radikāli izmainīja Amerikas dzīvi. Viņš to paveica vienas paaudzes laikā un vienlaicīgi kļuva par bagātāko cilvēku pasaulē.

Karalis Henrijs Fords I

Henrijs Fords piedzima 1863.gadā kādā fermā Mičiganas štatā. Taču viņu interesēja mašīnas, nevis lauksaimniecība. Savu pirmo automobili viņš uzbūvēja 33 gadu vecumā. Trīs mēnešus pēc Olds Motor Works rašanās 1899.gadā nodibinājās Detroit Automobile Company, kurā Fords ieņēma galvenā inženiera amatu. Uzņēmuma īpašnieku vidū bija Detroitas bagātākie ļaudis ar pilsētas mēru priekšgalā. Fords uzbūvēja auto prototipu, bet konstatēja, ka tas neder sērijveida ražošanai. Toties viņš nolēma reklamēt firmu ar labiem sasniegumiem sportā, kaut gan pats nebūt nebija kaislīgs autobraucējs. Fords uzbūvēja divcilindru sacīkšmašīnu, kas apsteidza līdz šim neuzveicamo Winton. Tomēr kapitāla ieguldītāji vēlējās ražot mašīnas tirgum, nevis sacensību trasei. Ritēja mēneši, bet galvenais inženieris nelikās ne zinis par ražošanu, tādēļ īpašnieki galu galā zaudēja pacietību un likvidēja kompāniju. Toties Forda reklāmas metodes bija iepatikušās citiem Detroitas pilsoņiem, kuri 1901.gada nogalē nodibināja Henry Ford Company un iecēla Fordu par galveno konstruktoru. Taču viņam joprojām nebija mašīnas, ko ražot sērijveidā un laist pārdošanā. Tiesa, šasija jau bija gatava, bet vēl vajadzēja uzbūvēt pietiekami vieglu un jaudīgu dzinēju.
Fords daudz spēku ieguldīja divu jaunu sacīkšnieku izveidē; pirmo nosauca 999, bet otru - Arrow, un abi tika gatavoti cīņai ar Winton. Redzot, cik strauji pieaug pārdoto oldsmobiļu skaits, investori izbijās, ka automobiļu tirgus tiks pārpludināts, pirms viņu firma sāks ražošanu. Agrā 1902.gada pavasarī viņi zaudēja pēdējo cerību, un kompāniju likvidēja. Tieši tajā brīdī pie viņiem vērsās Lelands ar savu piedāvājumu, un rezultātā radās Cadillac Motor Company.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register