Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Holistiskā pedagoģija. Mācību metožu un paņēmienu pielietojums mācību procesā. Mācību integrācija un integrētās metodes būtība

     

    Research Papers28 Pedagogy

5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:510332
 
Author:
Evaluation:
Published: 22.08.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 29 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Ievads    3
2.  Humānā pedagoģija    4
3.  Humānisms un mūsdienu filozofija    5
4.  Mācību integrācijas jēdzieni    7
5.  Integrētā mācīšana vēsturiskā skatījumā un integrētās metodes būtība    10
6.  Vides izglītība    16
7.  Mācību metodes vides izglītībā    18
8.  Pieejas vides izglītības iekļaušanai mācību saturā    19
9.  Matemātikas mācību satura apguvei izmantojamie līdzekļi un metodes    24
10.  Nobeigums    26
11.  Izmantotā literatūra    27
Extract

Līdz ar Latvijas Republikas neatkarības atjaunošanu, valsts izglītības sistēmā tika uzsākti nopietni pārmaiņu procesi gan mācību satura, gan arī mācību organizācijas jomā, par izglītības mērķi izvirzot personas pilnveidi pašrealizācijai, valsts un sabiedrības labklājības veicināšanai. Viens no svarīgākajiem lielajiem uzdevumiem šī mērķa sasniegšanai ir pāreja no normatīvās pedagoģijas uz demokrātisko, kas kardināli maina skolēnu un skolotāju attiecības no subjekta – objekta uz subjekta – subjekta attiecībām pedagoģiskajā procesā, un prasa arī attiecīgas izmaiņas mācību saturā.
Mūsu izglītības sistēma ieiet Eiropas apritē, kur centrālo vietu ieņem laba izglītība ar demokratizācijas un humanizācijas lomas paaugstināšanos. Strauji mūsu dzīvē ienāk jaunas ražotnes, tāpēc nozīmīga ir problēma - sagatavot cilvēkus, kuri spēj izdzīvot tirgus ekonomikas apstākļos. Lai sekmētos izglītošanas un audzināšanas process, jāuzlabo mācību organizēšana, pievēršot uzmanību humānai pedagoģijai, kur dominējošā ir pedagoga prasme piemērot mācības skolēnu individuālajām spējām, esošajam zināšanu līmenim un vajadzībām.
Humānistiskās pedagoģijas pamatideja – bērns ir autonoma identitāte sociālā vidē. Pedagogam svarīgi organizēt mācības tā, lai mācību vide būtu bērnam atbilstoša, lai tā palīdzētu viņam attīstīt motivāciju, lai skolēns pats varētu veidot savu pieredzi, izzinot pasauli un sevi.
Izglītības attīstībā mūsdienās liela nozīme ir mācību satura integrācijai. Analizējot pedagoģisko pieredzi, varam apgalvot, ka integrētā mācību kursa saturs sasaista diferencētu mācību priekšmetu saturu, un tādejādi nodrošina mācību vienotību, sekmē prasmju attīstīšanu saskaņā ar reālajām problēmām un uzdevumiem, veicina aktīvu un vispusīgu pieeju mācību un audzināšanas procesam, ļauj skolēniem mācību procesā izmantot visdažādākos avotus, sekmē tādu mācību norisi, kurās mērķis, līdzekļi, process un rezultāts ir savstarpēji cieši saistīti, un abi šie komponenti ir vienlīdz svarīgi.
Kā raksta pedagoģijas zinātniece Antonija Karule, “integrēts mācību saturs balstās uz caurviju un veseluma principu, pragmātismu (saikni ar dzīvi), satura daudzšķautnainību, izglītotājfunkcijas, attīstītājfunkcijas un audzinātājfunkcijas vienotību, nacionālā, lokālā un reģionālā izglītības satura komponentu akcentēšanu, satura individualizāciju un brīvas izvēles principu.” [1, 10.]

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,48 €
Work pack Nr. 1153766
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register