Mantojums
Hosē Limons nākamajā paaudzēm ir atstājis lielu mantojumu. Limons bija brīnišķīgs izpildītāja paraugs, ne velti viņu atzina par vienu no pirmajiem ievērojamākajiem moderno deju dejotājiem. Viņa izteiksmīgums, kaisle, spēks un tajā paša laikā maigums, spēja apburt ikvienu. Arī skatītāji Latvijas teritorijā pozitīvi vērtēja Hosē Limona horeogrāfijas: „Liela daļa skatītāju ir pārliecināti, ka amerikāņu dejotāju sniegums tiem atklāja dejas mākslas jaunas iespējas, ka gūts emocionāls pārdzīvojums un rosinātas jaunas domas” (Bite, 1973).
Saviem skolēniem Limons iemācīja izteikt individualitāti caur kustībā, mācīja pievērst uzmanību emociju izteiksmei, kustību plūdumam un katra ķermeņa daļas atsevišķo darbību svarīgumu. Viņš iedvesmoja savus dejotājus, kas, pateicoties Limonam un viņa tehnikai, izveidoja savas deju kompānijas, kas turpināja Hosē Limona idejas un repertuāru. Nenoliedzami pozitīvi vērtējama ir institūta izveide, kur iespējams visiem dejotājiem apgūt Limona dejas tehniku, kaut vai apmeklējot atvērtās stundas un meistarklases. Izveidodams domu pilnus darbus, horeogrāfs lika saviem laikabiedriem un to pēctečiem aizdomāties par sociāla un reliģiska rakstura tēmām, kas visnotaļ svarīgas ir arī šodien.
Hosē Limons bija dejotājs, skolotājs un horeogrāfs vienā personā, kas savu dzīvi veltīja dejai, tās dabiskai formai. Pēc viņa nāves tika izdotas vairākas grāmatas gan par Hosē Limona dzīvi, gan viņa dejas tehniku, piemēram, „José Limon: An Unfinished Memoir” un The Illustrated Dance Technique of José Limon,” kā arī ir saglabājies video materiāls, kurā redzamas trīs būtiskāko horeogrāfiju pirmizrādes- „José Limon: Three Modern Dance Classics” (“The Moor’s pavane” “The Traitor”, “The Emperor Jones”).
…