Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:800707
 
Author:
Evaluation:
Published: 20.11.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 3 units
References: Used
Extract

Internet advertising is very to similar to TV and radio advertising. The programs are offered as a free service; commercial advertising pays the expenses. The same is true of Internet advertising. The information is free, with the costs defrayed by advertising. TV shows viewed by a large audience receive more revenue than less popular shows. The same is true of the Internet. Sites browsed by a large number of people receive a greater amount in revenue. Dull, poorly visited sites receive little revenue, if any.
A major advantage of Internet advertising is the ability to attract a specific target audience. This advantage is limited or nonexistent in other forms of media advertising. With the Internet, ads are directed towards the right group of people. For example, on this site, a company advertising minerals for sale would get many targeted hits, since the visitors to this site are all interested in this field. On the other hand, few people interested in stuffed animals would enter this site.

There are various Internet advertising techniques:
The ad owner pays a fixed amount for each person who visits the page with the ad.
The ad owner pays a fixed amount for each click on an ad that links to the advertisers' Web site.
The ad owner pays a fixed rate to have his advertisement posted for a specified duration.
Reklāma internetā ir ļoti līdzīga radio un TV reklāmām. Programmas tiek piedāvātas kā brīvais pakalpojums; komerciālā reklāma sedz izdevumus. Tas pats ir ar interneta reklāmu. Informācija ir par brīvu, reklāma sedz izdevumus. TV šovus rāda priekš lielas auditorijas, iegūstot vairāk ienākumus nekā mazāk populārie šovi. Tas pats ir ar internetu, kuru pārlūko liels skaits cilvēku, iegūstot lielāku summu ienākumu. Garlaicīgie, nabadzīgie saiti tiek apmeklēti mazāk, iegūstot pavisam maz ienākumu, ja vispār iegūst.
Pilsētas mēra priekšrocība interneta reklāmā ir spēja piesaistīt lielāku mērķa auditoriju. Šī priekšrocība ir ierobežota vai neeksistējoša citās mediju reklāmu formās. Ar internetu reklāmas tiek adresētas (vērstas) uz pareizo cilvēku grupu. Piemēram, šajos saitos, kompānijas reklāmu minerāli pārdošanai, var iegūt vairāk mērķtiecīgāku panākumu, kopš šī saita apmeklētāji ir visi ieinteresēti šajā laukā. No otras puses, daži cilvēki ir ieinteresēti par dzīvnieku izbāzeņiem un apmeklēs tieši šo saitu.

Dažas variācijas par interneta reklāmu tehniku:

Reklāmas īpašnieks maksā fiksētu summu par katru, kurš apmeklē reklāmas lapu.
Reklāmas īpašnieks maksā fiksētu summu par katru klikšķi uz reklāmu, kas savieno ar reklāmas tīkla vietu (Web site).
Reklāmas īpašnieks maksā fiksētu tarifu, lai viņa sludinājumi būtu paziņoti ar precizētu darbības laiku. …

Author's comment
Editor's remarks
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register