Personāla atlases veidi un to raksturojums.
Personāla kā uzņēmuma resursa loma aizvien pieaug. Darbaspēka kompetence un radošais potenciāls ir nozīmīgākais faktors jauno tehnoloģiju attīstībai. Darbinieka spējas ģenerēt ideju vai radīt jaunu produktu, izmantojot savu smadzeņu potenciālu, tiek vērtēta kā produkts ar visaugstāko pievienoto vērtību. Lai atrastu uzņēmuma mērķiem, darbības sfērai un prasībām piemērotus darbiniekus, jāveic personāla atlase. Personāla atlase ir organizācijai un amata pozīcijai visatbilstošākā un vispiemērotākā kandidāta izvēle.
Lai varētu izvērtēt, kādu atlases veidu piemērot, vispirms jāveic šādas darbības:
Plāno cilvēku resursus – kā rezultātā kļūs skaidrs, kādi speciālisti vajadzīgi gan kompetences, gan termiņu, gan atalgojuma ziņā.
Novērtē esošo darbinieku kompetenci, noskaidro darbinieku vēlmes un spējas ieņemt citu vai augstāku pozīciju uzņēmumā (karjeras plānošana).
Amata apraksta izveidošana vai pārskatīšana. Sauc kopā atbildīgos cilvēkus, speciālistus, lai izvērtētu un noteiktu šī amata prasības. Vai arī veidot kompetenču modeli (tās ir prasmes, kādām jābūt). Tas ir ilgs process, līdz pat pusgadam (lielajos uzņēmumos).
Vienojas par to, kādu atlasi veiks – iekšējo vai ārējo.…