Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:586849
 
Author:
Evaluation:
Published: 31.01.2013.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 5 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    3
1.  KLASICISMA LAIKMETS    4
2.  ŽAKA LUIJA DAVIDA DZĪVE    6
2.1.  Bērnība un jaunība    6
2.2.  Profesionālā un sabiedriskā darbība    7
2.3.  Napoleona impērijas laiks    8
2.4.  Dzīves noriets    9
3.  ŽAKA LUIJA DAVIDA MĀKSLINIECISKĀ DARBĪBA    10
3.1.  Mākslinieciskās darbības raksturojums    10
3.2.  Slavenākās Ž. L. Davida gleznas, to apraksts    10
3.2.1.  Glezna „Horāciju zvērests”    10
3.2.2.  Glezna „Marata nāve”    11
3.2.3.  Portreti    13
4.  ŽAKA LUIJA DAVIDA IEGULDĪJUMS KULTŪRAS VĒSTURĒ    14
  SECINĀJUMI    15
  IZMANTOTĀS LITERATŪRAS SARAKSTS    17
  PIELIKUMS    19
Extract

Secinājumi
1. 18.gadsimta beigās un 19.gadsimta sākumā Klasicisms kļūst par valdošo glezniecības stilu. Gleznotāji attēlo vēsturiskus, mitoloģiskus un alegoriskus sižetus, kā arī bībeliskas tēmas. Pozitīva tendence – tiek attēloti sabiedriski nozīmīgi notikumi.
2. Klasicismā gleznas kompozīcija ir statiska, figurāla, stingri sadalīta plānos. Priekšplānam bija jābūt brūnam, dibenplānam gaiši zilam, bet vidusplānam - zaļam. Raksturīgs bija lineārs zīmējums un lokālas krāsas.
3. Žaks Luijs Davids bija Neoklasicisma perioda izcilākais franču gleznotājs, kas savās gleznās slavināja franču revolūcijas ideālus un Napoleona impēriju.
4. Davida daiļrades sākuma periodā uz jauno mākslinieku milzīgu iespaidu atstāja antīkās mākslas ideāli. Viņš saprata, ka katrai gleznai jāizsaka kāda liela ideja, ka katram mākslas darbam jāpamāca skatītājs.
5. Davids aktīvi cīnījās arī par mākslas vērtību pieejamību tautai. Viņš bija viens no iniciatoriem, kas 1793.gadā panāca, ka Luvra ir visiem pieejams muzejs.
6. Balstoties uz senas leģendas un franču dzejnieka Kornela traģēdijas „Horāciji” motīviem, Davids radīja gleznu „Horāciju dzimta”. Davids uzgleznoja pašu cildenāko momentu: zvērestu pirms kaujas, zvērestu tēvam, zvērestu dzimtenei.
7. Davida glezna „Marata nāve” veltīta vienam no aktīvākajiem franču revolucionāriem - Maratam, kuru nogalināja viņa pretinieki. Gleznā „Marata nāve” traģiskais notikums attēlots ļoti reālistiski, tomēr glezna atgādina svinīgu antīkās pasaules notikumu. Pats Marata ķermenis ir kā seno romiešu skulptūra, un palags pār vannas malu krīt cēlās krokās kā senatora toga. Tās liecina, ka Davids pamatīgi apguvis klasicisma glezniecības principus.
8. No 1804.gada Davids ir Napoleona galma gleznotājs, viņš augstu vērtē Napoleona personību, glezno tā portretus, taču pats atsakās piedalīties jebkādos politiskos pasākumos un sabiedriskos amatos. Viņš savu attieksmi ieliek gleznās, jo atzīst, ka „amati mainās, bet, es ceru, ka mani darbi paliks”.
9. Vērtējot Davida daiļrades māksliniecisko pusi, visaugstāko atzinību ieguvuši viņa gleznotie portreti, kas izcēlās ar plašu tēlu un emocionālo noskaņu diapazonu. Tāds ir "Grāfa S.K.Potocka portrets", "Ārsta Leruā portrets", "Luīzes Trudēnas portrets". "Rekamjē kundzes portretā" Davids iemūžināja tā laika stilu un manieres, kas atspoguļojas interjerā, kundzes apģērbā, pozā, grimasē.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −3,48 €
Work pack Nr. 1329225
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register