Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
12,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:427378
 
Author:
Evaluation:
Published: 12.01.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 12 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    8
1.  KRAVU STACIJAS TEHNISKAIS RAKSTUROJUMS    10
1.1.  Maršrutizācija no iekraušanas vietas, plāna izstrādāšana    11
1.2.  Informācija par vilcienu un kravu pienākšanu    12
1.3.  Operācijas izpildes grafiks    12
2.  KRAVAS CELTŅU TEHNISKĀS UZRAUDZĪBAS KĀRTĪBA    13
2.1.  Kravas celtņa lietošana    14
2.2.  Kravas celtņa montāža un uzstādīšana kravas stacijā    15
2.3.  Kravas celtņa tehniskās pārbaudes    16
2.4.  Kravas celtņa lietošanas drošība    18
2.5.  Kravas celtņu lietošanas ilgums    23
3.  IEKRAUŠANAS – IZKRAUŠANAS DARBU APRĪKOJUMS UN MEHANIZĀCIJAS LĪDZEKĻI    24
3.1.  Kravu stacijas vidējā diennakts darbu apjomu aprēķins    36
3.2.  Konteineru ierīces, laukuma, aprīkojuma un to uzstādīšanas aprēķins    39
3.3.  Konteineru laukuma pārstrādāšanas iespējas aprēķins    41
3.4.  Konteineru punkta tehniskais raksturojums kravas stacijā    43
3.5.  kravas konteineri un to veidi    48
3.6.  Konteineru izvietošana uz laukuma    51
3.7.  Iekrāvēji, to aprīkojums un izvēle    58
3.7.1.  Hidrodinamiskie dakšu iekrāvēji    58
3.7.3.  Teleskopiskie un sāncēlāji    62
4.  IEKRAUŠANAS-IZKRAUŠANAS DARBU UN STACIJAS, TEHNISKĀ NODROŠINĀJUMA SISTĒMAS PROJEKTĒŠANA DZELZCEĻA MEZGLA APSTĀKĻOS    64
4.2.  Šķirošanas un kravas stacijas aprīkojums    68
4.3.  Dzelzceļa kravu iekraušanas un nostiprināšanas tehniskie noteikumi    70
4.4.  Prasības, kas ir jāievēro noteiktai kravu izvietošanai un nostiprināšanai vagonos    72
4.5.  Negabarīta un smagsvara kravu iekraušana un nostiprināšana    72
4.6.  Dzelzceļa negadījumu izmeklēšanas kārtība    74
4.7.  Dzelzceļa satiksmes negadījumu klasifikācija    74
4.8.  Informēšana par dzelzceļa satiksmes negadījumu    76
4.9  Darba aizsardzības un ugunsdrošības pasākumi    76
4.10.  Vides aizsardzība    78
4.11.  Kravu stacijas darbs ziemas apstākļos    79
4.12.  Muitas darbs kravas stacijā    81
  SECINĀJUMI    84
  LITERATŪRAS SARAKSTS    85
Extract

Par sava noslēguma darba tēmu es izvēlējos “Iekraušanas- izkraušanas darbu tehniskā nodrošinājuma sistēmas projektēšana dzelzceļa mezgla apstākļos”
Tā kā savu praksi es strādāju firmā, kas tikai nodarbojas ar kravu pārvadājumiem izmantojot tikai dzelzceļa pakalpojumus, tad savu gala projektu nolēmu taisīt par kraušanas darbiem tieši dzelzceļa mezglu apstākļos.
Darba es apskatīju kravas stacijas, konteinera punktu kopējo plānu un to darbību raksturojumu.
Aplūkoju dažādu celtņu, iekrāvēju, pārkraušanas modeļus, ierīces veidus un to raksturojumus.
Katrā kravu stacijā ir konteineru laukumi, ar kuriem es arī veicu savus aprēķinus: ierīcēm, laukumam, aprīkojumam un tā uzstādīšanai, pārstrādāšanas iespējām.
Kravu iekraujot jāpievērš ir uzmanība arī tās nostiprināšanai un līdz ar to es ielūkojos dzelzceļa kravu iekraušanas un nostiprināšanas tehniskos noteikumus, kā arī operācijas ar negabarīta un smagsvara kravām.
Nedaudz ieskatījos arī darba drošības un vides aizsardzībā.
Kravu un komerciālais darbs ieņem lielu lomu dzelzceļu ekspluatācijas darbībā un iekļauj jautājumu kompleksu, kurš ir saistīts ar pārvadājumu procesu sākuma un beigu operācijām – iekraušanu un izkraušanu, ar progresīvo pārvadājumu veidu organizēšanu – pakešu, konteineru. Pie kravu un komerciālā darba pieder arī jautājumi par vagonu un konteineru izmantošanu pēc laika un kravnesības, mijiedarbību ar citiem transporta veidiem, pārvadājumu plānošanu u.c.
Šajā darbā apskatīju un projektēju galvenos tehniskos pamatus, lai veiktu kravu un komerciālos darbus, lai organizētu kravu lauku un konteineru punktu noliktavu saimniecību, iekraušanas – izkraušanas darbu kompleksās mehanizācijas un automatizācijas līdzekļu izvēle, automātikas un skaitļošanas tehnikas līdzekļi, lai veiktu komercdarbību.
Kā galvenos darba uzdevumus es izvirzīju:
1 Mehanizācijas līdzekļu un aprīkojuma izvēle
2 Konteinerlaukuma un tā darbības projektēšana
3 Operāciju ar kravas celtņiem izpēte.
Dzelzceļa transporta darbības kravu un komerciālu darbu galvenais saturs ir:
iekraušanas – izkraušanas darbu mehanizācija;
kravu pārvadājumu tehnisko noteikumu izstrāde un to izpildes kontrole;
kravu saglabāšanas nodrošinājums un pārvadājumu paātrināšana;
kravu un komerciālo darbu vadības automatizācija;
kravu un komerciālās darbības organizēšana un vadība uz pievedceļiem;
pārvadājumu dokumentu noformēšana;
stacijas un pievedceļu darba vienotās tehnoloģijas izstrāde;
pārvadājumu operatīvā plānošana un racionalizācija ;
pakešu, konteineru un maršrutu pārvadājumu attīstība;
Augošs kravu pārvadājumu apjoms prasa stipru kravu saimniecības bāzi uz koplietošanas ceļiem un pievedceļiem, jaunas tehnikas un tehnoloģijas ieviešana, patstāvīgi attīstīt pārvadājumu procesu. Tādēļ svarīgi ir izvēlēties pašus izdevīgākos mehanizācijas līdzekļus ko šajā darbā arī esmu aprakstījis
Transports ir viena no Latvijas tautsaimniecības svarīgākajam nozarēm, kas kravu pārvadāšanā (ieskaitot arī pasažieru pārvadājumus ) dod darbu apmēram 90 tūkst. cilvēkiem. Svarīgs faktors ir tas, ka Latvijas izdevīgais ģeogrāfiskais izvietojums, neaizsalstošās ostas un muitas noliktavu tīkls, dzelzceļa infrastruktūra dod lielas priekšrocības un labas iespējas transporta attīstībai. Ar transportu cieši saistīta virkne citu nozaru, tai skaitā enerģētika, lauksaimniecība, transporta mašīnbūve, tirdzniecība, izglītība un citas.
Transportam ir arī sava specifiskā nozīme: Tas aizpilda ģeogrāfisko atstarpi starp ražošanu un patērētājiem;

aizpilda laika atstarpi starp ražošanu un patērētājiem, nepieciešamība izmantot (patērēt) preci pēc noteikta laika sprīža;
kvalitatīva kravas nogādāšana noteiktā vietā.
Pastāv vairāki nosacījumi, kas jāņem vērā tiem, kas organizē kravu plūsmu ar transportu, izvēloties satiksmes līdzekli. Būtiskākie no tiem ir:
pārvadāšanas izmaksas (cena);
papildus izmaksu lielums;
transportēšanas gaitas ātrums;
kravas pārvadāšanas drošība;
satiksmes regularitāte un precizitāte;
transporta līdzekļa ietilpība;
satiksmes līdzekļa tehniskais iekārtojums;
- nosūtīšanas un saņemšanas vietas sasniedzamība;
satiksmes līdzekļu piemērotība, ņemot vērā apkārtējās vides aizsardzību.
Kravu stacija sastāv no transporta – noliktavu kompleksa, tehniskā parka ar pieņemšanas – nosūtīšanas, šķirošanas un izvilkšanas ceļiem, citreiz arī ar uzkalniņu vai pusuzkalniņu. Kravas stacijā tāpat tiek izvietots tehniskais kantoris, stacijas dežuranta un manevru dispečera telpas, vagonu tehniskās apkalpošanas punkts utt. Pie kravas stacijas pievienojas pievedceļi.
Pēc veicamā darba rakstura kravu stacijas iedalās:
1.iekraušanas stacijas – stacijās iekraušanas darbs pārsniedz izkraušanas darbu, parasti pie lieliem uzņēmumiem, kuri iegūst ražošanas izejvielas;
2.izkraušanas stacijas – stacijās izkraušanas darbs pārsniedz iekraušanas darbu, parasti stacija apkalpo lielu ražošanas – administratīvo centru ar attīstītu apstrādāšanas ražotnes;
3.iekraušanas – izkraušanas stacijas – stacijas apkalpo lielus ražošanas centrus un rajonus ar attīstītu ieguves un apstrādes ražotnēm;
4.pārkraušanas stacijas – stacijās veic pārkraušanu no viena ritošā sastāva citā ritošā sastāvā, ja stacija atrodas uz robežstacija, vai pārkrauj no ritošā sastāva uz citu transportu, piemēram, ostās.
Kravas stacijās veic šādas operācija: tehniskās – vilcienu izformēšana un formēšana, vagonu padošana uz un novākšana no kravas frontēm, sastāva apstrāde vilcienam pienākot un nosūtot; komerciālās – kravu pieņemšana, izsniegšana un svēršana, pārvadājumu dokumentu noformēšana, pārvadājumu maksas aprēķins un iekasēšana, kravu meklēšana, finansiālās un kases atskaites; kravas – iekraušana, izkraušana, pārkraušana un sortēšana. Atsevišķos gadījumos kravu stacijās veic vagonu mazgāšanu un dezinfekciju, kā arī citas operācijas.
Atkarībā no kravu apjoma stacijas iedalās sešās klasēs: ārpusklases, I, II, III, IV un V klases stacijās.








1.1Maršrutizācija no iekraušanas vietas, plāna izstrādāšana.


Nosūtīšanas maršrutu kalendārais iekraušanas plāns;
Viena no galvenām un visefektīvākām metodēm kravu vagonu plūsmas organizēšanā ir nosūtīšanas maršrutizācija vai maršrutizācija no iekraušanas vietas.
Par maršrutu sauc vilciena sastāvu ar noteiktu masu vai garumu, saformēts saskaņā ar formēšanas plānu no noteiktas funkcijas vagoniem pie noteikuma, ka vilciens brauks bez pārstrādes vismaz vienā tehniskajā stacijā.
Kravu pārvadājumu maršrutizācija no iekraušanas vietas ir vagonu plūsmas organizācija ne tehniskajā stacijā, bet tieši uz pievedceļa.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −7,77 €
Work pack Nr. 1145643
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register