Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:980542
 
Evaluation:
Published: 04.03.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 9 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    4
1.  ANALĪTISKĀ APSKATA DAĻA    5
1.1  Uzņēmuma iekšējā vide    5
1.2.  Uzņēmuma ārējās vides apzināšana    8
1.3.  Uzņēmuma tieši ietekmējošās ārējās vides raksturojums    11
1.4.  Uzņēmuma netieši ietekmējošās ārējās vides raksturojums    13
1.5.  Attiecības starp uzņēmumu un vidi    17
2.1.  Uzņēmuma darbības vispārējais apraksts    19
2.2.  Uzņēmuma iekšējās vides analīze    20
2.3.  Uzņēmuma ārējās vides analīze    21
2.4.  SVID (SWOT) analīze    25
  SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI    31
  PIELIKUMS    32
  1.tab.    33
  2. tab.    34
  LITERATŪRAS SARAKSTS    36
Extract

1.2. Uzņēmuma ārējās vides apzināšana

Jebkurš uzņēmums ir atklāta sistēma, kas sastāv no daudziem mainīgiem elementiem. Savukārt visi šie elementi no uzņēmuma viedokļa cieši savijas ar ārējiem elementiem. Tādējādi ir svarīgi apzināties uzņēmuma ietekmējošos ārējos faktorus. Lai uzņēmuma vadītāju vai darbinieki, kas strādā privātajā biznesā, labāk saprastu noteikumus, kuri viņiem jāievēro preces ražošanā vai sniedzot paklapējumus, viņiem ir jābūt priekšstatam par komercdarbības ekonomiku un tās darbības mehānismu.
Uzņēmējdarbības vide ( tulkojumā no angļu valodas- environment of business) ir :
objektīva realitāte;
no cilvēka gribas neatkarīgu saimniecisku, juridisku, administratīvu,
ekoloģisku, demogrāfisku un citu nosacījumu un procesu reāla eksistence:
aktīvu saimniekošanas subjektu, objektu, procesu un spēku kopums, kas
pastāv reālā īstenībā neatkarīgi no cilvēku gribas
[ 1, 240 ]
Uzņēmējdarbības vecināšanai līdzās labvēlīgajai normatīvajai bāzei nepieciešams reāls finansēšanas valsta atbalsts. Uzņēmumiem, it īpaši maziem un vidējiem, bez valsta palīdzības ir sarežģīti apgūt menedžmenta un mārketinga prasmes, iekļūt jaunajos tirgos, ieviest jaunas tehnoloģijas un kvalitātes standartus, tas savukārt negatīvi ietekmē uzņēmēju konkurētspēju pasaules tirgū. Pat valstīs ar attīstītu tirgus saimniecību tiek īstenoti īpaši pasākumi uzņēmējdarbības atbalstam. To mērķis ir izlīdzināt ekonomikas vides disproporcijas, palielināt konkurenci, īstenojot mazā biznesa un atsevišķu reģionu atbalsta pasākumus.
”Ārējā vide ir tie uzņēmuma funkcionēšanas nosacījumi un faktori, kas izveidojas samērā neatkarīgi no tās menedžmenta un var ietekmēt uzņēmuma darbību” [1, 82 ].
Tā kā ārējās vides faktoru ir ļoti daudz, ir lietderīgi tos definēt pēc noteiktiem kritērijiem un atsevišķi izdalīt:
tieši ietekmējošā ārējā vide- to veido faktori, kas tieši ietekmē uzņēmuma
darbību;
netieši ietekmējošā ārējā vide to veido faktori, kas netieši ietekmē uzņēmuma
darbību
Bez šaubām visus uzņēmumus ārējā vide neietekmē vienādi. Pārsvarā mazie un vidējie uzņēmumi neizjūt lielu valsts politikas un preses ietekmi, taču tie var ievērojami ietekmēt lielos uzņēmumus. Tādejādi uzņēmumam jādiferencē vides elementi un jānosaka to ietekme uz uzņēmējdarbību.

„Tā kā uzņēmums tiek apskatīts kā resursus apvienojoša sistēma un resursi tiek patērēti kopā, lai iegūtu gatavo produktu, uzņēmuma tuvākā apkārtējā vide sastāv no patērētājiem, piegādātājiem, finansu institūtiem, konkurentiem un investoriem. Šīs grupas kontaktējas ar uzņēmumu visbiežāk un vistiešāk.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,48 €
Work pack Nr. 1124749
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register