Uzņēmums vēlas atrast veidu vai metodes kā paaugstināt savu konkurētspēju, tam ir jāveic uzņēmuma pašreizējās darbības situācijas iekšējo un ārējo vidi. Un tikai tad uzņēmums var noteikt stratēģijas izvirzīto mērķu sasniegšanai, t.i. noteikt, kā efektīvāk izmantot savus resursus un spējas konkurētspējīgās priekšrocības radīšanai, kā to izmantot tirgū, vai arī kādus jaunus darbības virzienus var attīstīt ar mērķi palielināt peļņu un rentabilitāti.
Uzņēmumu stratēģiskās attīstības izvēles pamatā ir uzņēmuma iekšējās un ārējās vides izpēte un analīze, noskaidrojot uzņēmuma iespējas un draudus ārējā vidē un stiprās un vājās puses balstoties uz iekšējās vides informāciju. Stratēģisko alternatīvu izpēti var veikt izmantojot vairākus modeļus – SWOT analīze, Makkinseja matrica, Portera piecu spēku modelis u.c. Un balstoties uz alternatīvu analīzi uzņēmums izvēlas sev piemērotāko stratēģiju.…