Research Papers
Technologies
Communications, Transport
Iekšzemes autopārvadājumu laika optimizācija-
Iekšzemes autopārvadājumu laika optimizācija
Evaluated!
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | 8 | |
1. | PĀRVADĀJUMU VEIDI TRANSPORTĀ | 10 |
1.1. | Transporta veidu klasifikācija | 10 |
1.2. | Dažādu transporta līdzekļu priekšrocības un trūkumi | 11 |
1.3. | Autotransports | 12 |
1.4. | Autotransporta līdzekļu raksturojums | 14 |
1.5. | Izmaksu sadalījums autotransportā | 17 |
1.6. | Transporta pakalpojumu pilnveidošana saskaņā ar Latvijas transporta attīstības nacionālo programmu | 18 |
1.6.1. | Pasažieru pārvadājumi | 18 |
1.6.2. | Kravu pārvadājumi | 19 |
1.7. | Transporta sistēmu sasaistīšana | 23 |
1.7.1. | Satiksmes tīklu sasaistīšana | 23 |
1.7.2. | Transporta veidu sasaistīšana | 30 |
2. | DARBA NORMĒŠANAS METODES AUTOTRANSPORTĀ | 33 |
2.1. | Braukšanas attāluma un laika normēšana | 33 |
2.1.1. | Kustības laika normēšanas pamati | 33 |
2.1.2. | Kraušanas darbu normēšana izmantojot mikroelementu metodi | 36 |
3. | LAIKA OPTIMIZĀCIJAS UZDEVUMS UZŅĒMUMA „HAMEENLINNA-ROVANIEMI LAHETTAA-SAADA” IEKŠZEMES AUTOPĀRVADĀJUMOS | 40 |
3.1. | Preču piegādes maršrutu optimizācija izmantojot lineāro matemātisko programmēšanu | 40 |
3.2. | Lineārās matemātiskās programmēšanas uzdevuma formulēšana | 41 |
3.3. | Uzņēmuma „Hameenlinna-Rovaniemi Lahettaa-Saada” preču piegādes maršruta optimizācija izmantojot lineāro matemātisko programmēšanu | 42 |
3.3.1. | Uzdevuma nostādne | 42 |
3.3.2. | Tīkla minimizācijas risinājuma algoritms | 45 |
3.3.3. | Spēkrata izvēle | 46 |
3.3.4. | Racionālās maršruta tīkla punktu apbraukšanas secības noteikšana | 47 |
NOBEIGUMS | 52 | |
BIBLIOGRĀFISKAIS SARAKSTS | 54 |
Bakalaura darba temats ir “Iekšzemes autopārvadājumu laika optimizācija”. Darbs sastāv no divām daļām – analītiskā apskata jeb teorētiskās daļas un pētījumu un aprēķinu jeb praktiskās daļas.
Darba galvenais mērķis ir noskaidrot laika optimizācijas iespējas iekšzemes autopārvadājumos.
Teorētiskajā daļā vispārīgi apskatīti transporta veidi un to priekšrocības un trūkumi, transporta izmaksas, Latvijas nacionālā pārvadājumu attīstības programma un mikroelementu metode autopārvadājumu laika optimizēšanai.
Praktiskajā daļā analizēta autopārvadājumu laika optimizācijas problēma transporta uzņēmumā “Hameenlinna-Rovaniemi Lahettaa-Saada”, raksturota laika optimizācijas problēma un piedāvāti varianti šīs problēmas risināšanai.
Transports ir viena no Latvijas tautsaimniecības svarīgākajām nozarēm. Latvijas izdevīgais ģeogrāfiskais izvietojums, neaizsalstošās ostas un muitas noliktavu tīkls dod lielas priekšrocības un labas iespējas transporta attīstībai. Ar transportu ir cieši saistīta virkne citu nozaru, tai skaitā enerģētika, lauksaimniecība, transporta mašīnbūve, tirdzniecība, izglītība un citas.
Latvijā galvenie iekšzemes transporta veidi ir dzelzceļš un autotransports. Veicot pārvadājumus nelielos attālumos, piemēram pa Latvijas teritoriju, izdevīgi ir izmantot autotransportu, bet lielākos attālumos – dzelzceļa, ūdens vai gaisa transportu. Tas padara autotransportu par visaktuālāko pārvadājumu veidu Latvijā. Turklāt, autotransports ir daudz mobilāks par citiem transporta veidiem, un ļauj veikt piegādi door-to-door, kas ir ļoti augsti vērtēts uzņēmumu īpašnieku vidū, jo ļauj samazināt krājumus un paaugstināt aktīvo krājumu apriti, kā secība, palielinot uzņēmuma rentabilitāti.
Latvijas autotransportam galvenais darbības veids un ienākumu avots ir kravu pārvadājumi, un door-to-door princips aizņem goda vietu pārvadājumu vidū.
Dzīvojot augsta ritma un lielo iespēju laikmetā, laiks ātri kļūst par vienu no vērtīgākajiem resursiem. Laika ekonomijai ir ļoti svarīga loma gan uzņēmumu, gan privātpersonu dzīvē, jebkurš no mums to pieredz ikdienas dzīvē un tiecas pie racionālākas laika izmantošanas, kas ļautu padarīt daudzas noderīgas lietas, kurām nepietiek laika ikdienā, vai arī lietderīgāk izmantot savu darba laiku, lai laiks, kurš ir atvēlēts katrai konkrētai darbībai, ir pēc iespējas lietderīgāk izmantots. Tas nozīmē, ka ietaupot laiku pēc viena darba padarīšanas, lielāks laiks paliek nākamai darbībai. Līdz ar to darbības apjoms palielinās, un palielinās ražīgums.
Laika optimizēšanai ir ļoti būtiska nozīme, jo tā ietekmē gandrīz jebkura uzņēmuma darbību, bet jo vairāk – transporta uznņēmumu darbību. Racionālā laika optimizēšana palīdz efektīvi izmantot visus uzņēmuma resursus:
Optimizēt uzņēmuma pārvadājumu maršrutus, kas savukārt ļauj palielināt maršrutu skaitu, vai klientu skaitu uz dotā maršruta.
Palielināt darbinieku izmantošanas efektivitāti.
Bakalaura darba mērķis ir izanalizēt laika optimizēšanas metodes iekšzemes autopārvadājumos un izvēlēties visefektīvākās.
Risināmais uzdevums ir pārbaudīt metodes efektivitāti uz konkrētās uzņēmuma situācijas.
Pētījuma objekts ir transporta uzņēmums.
Pētījuma priekšmeti ir:
mikroelementu metode,
lineārā matemātiskā programēšana,
minimālā pieauguma funkcija.
Izstrādāšanas metodoloģija sevī ietver mikroelementu metodi un minimālā pieauguma metodi.
Kā informatīvā un statistiskā bāze tika izmantoti 15 literatūras avoti četrās valodās: latviešu, angļu, krievu un vācu.
Darbs ir ierobežots 50-60 lappušu apjomā, kā arī pastāv ierobežojums piekļūšanai uzņēmumu informācijas avotiem, tieši informācijai par uzņēmuma apkalpojamiem objektiem, lai izmantotu praktiskajā darbā mikroelementu metodi.
Transports ir viena no Latvijas tautsaimniecības svarīgākajam nozarēm. Latvijas izdevīgais ģeogrāfiskais izvietojums, neaizsalstošās ostas un muitas noliktavu tīkls dod lielas priekšrocības un labas iespējas transporta attīstībai. Ar transportu cieši saistīta virkne citu nozaru, tai skaitā enerģētika, lauksaimniecība, transporta mašīnbūve, tirdzniecība, izglītība un citas.
Transportam ir arī sava specifiskā nozīme:
aizpilda ģeogrāfisko atstarpi starp ražošanu un patērētājiem;
aizpilda laika atstarpi starp ražošanu un patērētājiem;
kvalitatīva kravas un pasažieru nogādāšana noteiktā vietā.…
Bakalaura darba temats ir “Iekšzemes autopārvadājumu laika optimizācija”. Darbs sastāv no divām daļām – analītiskā apskata jeb teorētiskās daļas un pētījumu un aprēķinu jeb praktiskās daļas. Darba galvenais mērķis ir noskaidrot laika optimizācijas iespējas iekšzemes autopārvadājumos. Teorētiskajā daļā vispārīgi apskatīti transporta veidi un to priekšrocības un trūkumi, transporta izmaksas, Latvijas nacionālā pārvadājumu attīstības programma un mikroelementu metode autopārvadājumu laika optimizēšanai. Praktiskajā daļā analizēta autopārvadājumu laika optimizācijas problēma transporta uzņēmumā “Hameenlinna-Rovaniemi Lahettaa-Saada”, raksturota laika optimizācijas problēma un piedāvāti varianti šīs problēmas risināšanai. Darbs izstrādāts latviešu valodā uz 55 lapām. Tajā izmantoti 15 literatūras avoti un iekļauti 5 attēli un 4 tabulas.
- Autopārvadājumu tiesiskais nodrošinājums
- Iekšzemes autopārvadājumu laika optimizācija
- Piegādes "Tieši laikā"
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Krājumu izveide
Research Papers for university11
-
Latvijas transporta nozares attīstības tendences
Research Papers for university5
-
Šķirošanas stacijas darba organizācija
Research Papers for university25
-
Starptautiskie autopārvadājumi
Research Papers for university11
-
MRP un DRP krājumu regulēšanas metodes
Research Papers for university6
Evaluated!