Par sava darba tēmu studiju kursā „Pedagoģiskā psiholoģija” esmu izvēlējusies tēmu - „Iespējamie konflikti pedagoģiskajā darbā un to risināšanas metodes mācību procesā”.
Manuprāt, šī tēma ir bijusi aktuāla visos laikos un konflikti pedagoģiskajā darbā ir neizbēgami pat tad, ja attiecības starp skolotāju un skolēniem ir vislabākās. Turklāt runa jau nav par to, ka no konfliktiem būtu jāizvairās vai jācenšas tos apklusināt, bet gan par to, ka tie ir pareizi jārisina. Dažādas konfliktsituācijas ikdienā mums uzglūn gandrīz uz katra soļa. Ikviens cilvēks pazīst konfliktus, strīdus, nesaskaņas un domstarpības, bet neviens nevēlas tos piedzīvot. Tomēr itin visās jomās, kur kopīgi darbojas vairāki cilvēki, pastāv dažādu izpausmju un veidu konflikti. Protams, ne visus izdodas atrisināt, jo dažos gadījumos konflikti beidzas ar atklātu strīdu, citos gadījumos ar sevī paturētu, noklusētu aizvainojumu, vēl citos gadījumos viss beidzas ar īstu cīniņu. Tomēr dažus no konfliktiem ir iespējams veiksmīgi noregulēt vai pat pilnībā novērst. Manuprāt, visnotaļ svarīgi būtu uzsvērt to, ka dažkārt konflikti nemaz nenāk par sliktu, proti, nereti vien tie ir vienīgā iespēja, lai sāktos pārmaiņas un pat attīstība...
Mūsdienās ir uzrakstītas samērā daudzas grāmatas par to, kā sekmīgi un ar panākumiem risināt konfliktus. Tomēr pirms plašāk izvēršu tēmu par iespējamajiem konfliktiem pedagoģiskajā darbā un to risināšanas metodēm mācību procesā, būtu jāatbild uz jautājumu par to, kas vispār rada konfliktsituācijas pedagoģiskajā darbā un kas tās noved līdz spriedzes kāpumam. Pirmais, kas man nāk prātā, ir skolotāju un skolēnu interešu sadursme. Protams, vienmēr būs skolotāji, kas teiks, ka nevajag nemaz nonākt līdz konfliktsituācijām, tomēr neviens nav nodrošināts pret to, ka skolotāja un skolēna intereses kādu dienu atšķirsies. Dzīve ir pārāk sarežģīta, dzīves temps un rosība kļūst arvien straujāka, lai skolotāju un skolēnu intereses vienmēr sakristu...
Mana darba mērķis ir, analizējot iespējamos konfliktus pedagoģiskajā darbā, noskaidrot to risināšanas metodes mācību procesā, un, lai sasniegtu šo mērķi, es esmu sev izvirzījusi vairākus uzdevumus:
noskaidrot konflikta būtību un tā iespējamo pozitīvo un negatīvo ietekmi;
noskaidrot biežāk pieļautās kļūdas uzskatos par konfliktiem;
noskaidrot konfliktu veidus;
noskaidrot kā risināt konfliktus mācību procesā.
Darba metodes – literatūras analīze, salīdzināšana.…