Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:939617
 
Author:
Evaluation:
Published: 02.12.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 11 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Sociālā stratifikācija    4
2.  Sociālā diferenciācija un tās faktori    5
2.1.  Objektīvie faktori    5
2.2.  Subjektīvie faktori    6
3.  Sociālās stratifikācijas sistēmas    7
4.  Mūsdienu sabiedrības sociālās stratifikācijas izpratne    10
4.1.  Augšējais slānis    10
4.2.  Vidusšķira    11
4.3.  Sabiedrības zemākais slānis    11
5.  Sociālā mobilitāte    12
  Secinājumi    13
  Skaidrojošā vārdnīca    14
  Izmantotā literatūra    15
  Pielikums    16
Extract

Cilvēces vēsturē praktiski nekad nav eksistējusi sociālās vienlīdzības sabiedrība. Indivīdu un sociālo grupu stāvoklis vienmēr ir bijis atšķirīgs. Lielas sabiedrības daļas nesamierināšanās ar sociālo nevienlīdzību ir radījusi neskaitāmus konfliktus un fiziskas sadursmes, kas notiek arī mūsdienās. Viena no raksturīgākajām sociālās nevienlīdzības izpausmēm ir sociālā stratifikācija.
Sociālā stratifikācija (sociālā noslāņošanās) nozīmē sabiedrības nodalīšanos slāņos jeb stratos ar nevienlīdzīgo sociālo stāvokli. Tātad sociālā stratifikācija raksturo nevienlīdzību starp dažādām cilvēku grupām un to vietu sabiedrībā. [4;7] Vienam stratam piederīgos raksturo kopīgas intereses un līdzīgi dzīves standarti. Indivīds pats identificē sevi ar noteiktu stratu. [2;32]
Cilvēka dzīves ceļš, profesionālā karjera ir atkarīga no tā, kurā stratā ietilps viņa vecāki. Jau no pirmajiem gadiem ģimene spēj radīt atšķirīgus apstākļus personības attīstībai, tie lielā mērā atkarīgi no vērtību orientācijām un finansiālajiem resursiem. [2;33] Mūsdienās ļoti liela loma ir finansiālajiem resursiem, jo ģimenēs, kur šie resursi ir ierobežoti, vecākiem ir grūti nodrošināt bērniem labu izglītību. Sociāli nelabvēlīgās ģimenēs bērniem netiek sniegta motivācija, lai viņi vēlētos iegūt labu izglītību, jo iespējams šajā ģimenē citas vērtības ir svarīgākas par izglītību, jo atsevišķiem sabiedrības slāņiem ir savas vērtības un normas. Ģimenēs, kur vecākiem ir augsts sociālais statuss un labs materiālais stāvoklis, bērniem tiek nodrošināta laba izglītība un netiek ierobežotas bērnu intereses. Pie elites piederošie bērni parasti iegūst izglītību prestižākajās mācību iestādēs. Visai būtiskas ir arī atšķirības iespējās nodrošināt medicīniskās palīdzības kvalitāti atkarībā no ienākumiem, dažādi ir arī rehabilitācijas līmeņi atbilstoši strata materiālajai situācijai. Jau no pirmajām dzīves dienām veidojas nevienlīdzīgi karjeras strata nosacījumi. Bet katram indivīdam ir iespēja veidot savu karjeru neatkarīgi no tā, pie kura sabiedrības slāņa viņš pieder, jo indivīds ar profesionālu darbu var nodrošināt sev materiālo labklājību un sociālo atzīšanu [5;50]…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,98 €
Work pack Nr. 1309372
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register