Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:225292
 
Author:
Evaluation:
Published: 01.03.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 10 units
References: Not used
Time period viewed: 20th century (1900 A.D. to 1999 A.D.
2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    3
1.  INFLĀCIJA, TĀS BŪTĪBA UN APRĒĶINA METODES    5
1.1.  Inflācijas būtība    5
1.2.  Inflācijas aprēķina metodes    6
2.  INFLĀCIJAS CĒLOŅI UN SEKAS    9
2.1.  Inflācijas cēloņi    9
2.2.  Inflācijas sekas    12
3.  INFLĀCIJAS DINAMIKA LATVIJĀ    18
3.1.  Inflācijas dinamika 1992. – 2003.g.    18
3.2.  Inflācijas dinamika 2004. – 2009.g.    19
4.  PRETINFLĀCIJAS POLITIKA LATVIJĀ    21
  SECINĀJUMI    23
  PRIEKŠLIKUMI    24
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA    25
Extract

Inflāciju var sekmēt arī tāds specifisks faktors kā karteļa veidošana. Latvijā karteļa veidošanas shēma tika atklāta šī gada vasarā. „Konkurences padome (KP) 30.oktobrī sodījusi ar vairāk kā 6,6 miljonu latu lielu sodu "Samsung Electronics Co. Ltd." tehnikas ražotāja pārstāvi Baltijā un četrus tās izplatītājus. KP konstatējusi aizliegtu vienošanos starp pieciem uzņēmumiem, kas izplata "Samsung tehniku. (...) KP konstatējusi, ka 2007. un 2008.gadā "Samsung" tehnikas ražotāja pārstāve Baltijas valstīs SIA "Samsung Electronics Baltics" un lielākie tās preču izplatītāji Latvijas teritorijā SIA "RD Elektroniks", SIA "Proks", SIA "Elkor Trade" un SIA "Rota un K" piedalījušies slepenās saskaņotās darbībās, kas vērstas uz tirgu sadali, brīvas tirdzniecības ierobežošanu un noteikta cenu līmeņa ieviešanu un uzturēšanu "Samsung" precēm.
KP uzskata, ka šie uzņēmumi apzināti piedalījušies "Samsung" preču pārdošanas cenu noteikšanā sev vēlamā līmenī, garantējot sev augstākus ieņēmumus uz patērētāju rēķina, kas par šīm precēm maksāja dārgāk nekā tas būtu normālas konkurences apstākļos. Šīs cenas uzņēmumi uzspieduši interneta veikaliem, kas tirgo konkrēto tehniku, tādējādi pēc būtības likvidējot vai katrā ziņā būtiski ierobežojot izplatītāju un interneta veikalu savstarpējo konkurenci. (...) Vienlaikus KP konstatēja, ka pārdošanas līgumos ar tehnikas vairumtirgotājiem SIA "Samsung Electronics Baltics" iekļāvusi teritoriālus preču pārdošanas ierobežojumus, aizliedzot bez SIA "Samsung Electronics Baltics" atļaujas tirgot konkrētas preces ārpus līgumā noteiktās teritorijas. Nepieļaujot paralēlo importu Baltijas valstīts, tika likvidēta konkurence, kas varētu samazināt cenas.” ('Samsung' tehnikas izplatītājiem..., 2009).

Viennozīmīgi nevar atbildēt uz jautājumu, vai inflācija ir laba vai slikta. Ievērojamais angļu ekonomists Džons Meinards Keinss (John Maynard Keynes) pierādīja, ka mērena inflācija ekonomikā ir pat vēlama. „Inflācijas līmenis, kas vidēji gadā svārstās no 2% līdz 3%, ekonomikā nerada īpašas problēmas. Neliels cenu līmeņa kāpums ir labvēlīga parādība ekonomikā un pat ir nepieciešams to stimulēt. Tas izriet no piedāvājuma likuma. Augstākas cenas stimulē piedāvājumu, sekmē ražošanas paplašināšanu un nodarbinātības palielināšanu. Tādejādi mērena inflācija ir ražošanas attīstības un ekonomiskās aktivitātes kāpināšanas sekmētāja” (V.Bikse, 1998.).…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,48 €
Work pack Nr. 1114590
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register