Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:535815
 
Evaluation:
Published: 04.04.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 3 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Kas ir inflācija?    4
  Kas nosaka naudas piktspēju?    4
  Inflācijas klasifikācija    4
  Pieprasījuma inflācija    4
  Pieprasījuma inflācijas cēloņi    6
  Izmaksu inflācija    6
  Inflācijas sekas    6
  Inflācijas spirāle    6
  Piedāvājuma rosināšana    7
  Ienākumu pārdalīšana    7
  Veiklas kombinācijas    7
  Debitori iegūst, kreditori zaudē    7
  Inflācijas norise Latvijā    8
  Cenu liberizācija    8
  Inflācija, deflācija un sezonas svārstības    10
  Secinājumi    13
  Izmantotā literatūra    14
Extract

Kas nosaka naudas pirktspēju? Papīra naudas apgrozības likumu ar līkumu apiet nevar. Šeit valada stingra jo stingra cēloņsakarība. Arī pircēju un pārdevēju motivācija nav bērnu spēlīte, kas rosina fantāzijas lidojumu, patvaļīgu darbību. Motivācija izraisa ekonomisku rīcību, kas stringri pakļauta ekonomiskās spēles nepielūdzamiem noteikumiem.
Pievērsīsim uzmanību Irvinga Fišera formulai.
M×V=Q×P
Tā ir makroekonomiskā līdzsvara formula. Vienlaikus neaizmirsīsim, ka līdzsvars var būt, pastāvot visai atšķirīgiem formulas elementu skaitliskiem lielumiem.
Vārds „inflācija” tulkojumā nozīmē „uzbriešana”. Parasti uzbriest naudas masa M, līdzsvars tiek grauts, koppieprasījums opārsniedz koppiedāvājumu. Tautsaimniecība tiecas uz jaunu līdzsvaru, un tas tiek panākts, augot cenām sabiedrības mērogā.
M×V
P= Q
No jauna tiek panākts makroekonomiskais līdzsvars, tikai ar būtisku atšķirību, jo ir cēlušās cenas. Būtībā te darbojas četru skaitļu kombinācija. Cenas var pieaugt neatkarīgi no naudas masas, bet gan sašaurinotiesražošanas un pakalpojumu apjomam Q vai palielinoties naudas apgrozības ātrumam. Jebkura cenu celšanās nav raksturojama kā inflācija. Neizbēgamas ir lauksaimniecības produktu un dažu rūpniecības ražojumu sezonas cenu svārstības. Atsevišķas preces vai preču grupas cenas celšanās var būt saistīta ar konkrēta pieprasījuma pieaugumu, kam neseko izlīdzinoša piedāvājuma palielināšanās. Monopoli un Oligopoli centīsies diktēt augstākas cenas. Arī monopolistiskā konkurence var paaugstināt cenu līmeni.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,48 €
Work pack Nr. 1133297
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register