-
Inovācijas kā uzņēmumu attīstības faktors
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Inovāciju jēdziens uzņēmējdarbībā | 4 |
2. | Inovāciju loma uzņēmējdarbībā | 7 |
3. | Inovatīvās darbības nepieciešamība uzņēmējdarbībā | 9 |
3.1. | Inovāciju nepieciešamības identificēšana uzņēmumā | 10 |
3.2. | Inovācijas – uzņēmuma konkurētspējas paaugstināšanas faktors | 11 |
3.3. | Pašreizējā situācija Latvijas uzņēmējdarbībā | 12 |
4. | Inovatīvās uzņēmējdarbības finansēšanas avoti | 14 |
Secinājumi | 17 | |
Bibliogrāfiskais saraksts | 18 |
1.KONKURĒTSPĒJU IETEKMĒJOŠIE FAKTORI
Reālā ekonomiskā dzīve pierāda, ka tirgus un konkurence ir galvenais mūsdienu ekonomikas attīstības mehānisms. Tirgus funkcionēšanas efektivitāte ir augstāka, jo aktīvāka ir konkurence un jo labāki ir apstākļi tās izpausmei. Runājot par uzņēmumu vai organizāciju sekmēm tirgū, jāatceras, ka gan resursi, gan ienākumi ir ārpus ražošanas, ka ražošanā ir tikai izmaksas. Tāpēc šo izmaksu saskaņošana un racionalizēšana ar ārpus uzņēmuma noritošiem procesiem ir sekmju pamats [6.11].
Konkurence – tā ir sāncensība starp tirgū esošajiem preču ražotājiem un pārdevējiem, pakalpojumu sniedzējiem par tādiem preču ražošanas un preču pārdošanas, pakalpojumu sniegšanas nosacījumiem, kas nodrošinātu peļņu ilgstošā laika periodā. Vienlaikus konkurence ir mehānisms, kas regulē proporcijas ražošanā. Konkurences galvenās formas ir cena un necena. Minētās konkurences formas darbojas vienlaikus un savstarpējā mijiedarbībā. Ilgtermiņa skatījumā sō abu formu attīstībā vērojama tendence, ka nozīmīguma ziņā pieaug necenu konkurences loma. …
Inovācija ir konkurētspējas, izaugsmes, pelnītspējas un pastāvīgas vērtības radīšanas dzinējspēks. Šodien, lai veiksmīgi konkurētu un nodrošinātu pastāvīgu, peļņu nesošu izaugsmi pasaulē, kur valda konkurence, uzņēmumam ir jāatšķiras. Inovācija ir atšķiršanās, konkurētspējas un ekonomiskas veiksmes atslēga. Mūsdienās ekonomiskās izaugsmes galvenais virzītājspēks ir spēja radīt jaunas idejas un tās komerciāli izmantot. Šis process ir nozīmīgs visiem uzņēmējdarbības virzieniem un nozarēm, visu veidu uzņēmumiem, kā arī visiem sociālajiem slāņiem un reģioniem. Tirgus apstākļos konkurētspēja ir atkarīga no preču un pakalpojumu cenas un kvalitātes efektīvas kombinācijas. Šādas kombinācijas uzturēšanai jāmeklē arvien jauni inovatīvi risinājumi. Pēdējo gadu laikā arvien lielāku nozīmi tautsaimniecības attīstībā ieņem zināšanas. Lai radītu zinātņietilpīgu ražošanu, sākumā ir jābūt zinātnei, kas rada jaunas zināšanas, un inovācijai, kas jaunām zināšanām piešķir augstu lietošanas vērtību jaunu produktu vai pakalpojumu veidā un dod ražojošam uzņēmumam atbilstošu peļņu. Inovācija ir jaunu zinātniskās, tehniskās, sociālās, kultūras vai citas jomas ideju, izstrādņu un tehnoloģiju īstenošana produktā vai pakalpojumā Inovatīvās uzņēmējdarbības attīstības nepieciešamību Latvijā nosaka valstiskā stratēģija un Eiropas Savienības normatīvās pamatnostādnes attīstīt zinātnisko potenciālu un, galvenais, izmantot to, lai paaugstinātu ekonomisko konkurētspēju ar ASV un citām attīstītākajām pasaules valstīm. Referātā apskatīta inovatīvās darbības nozīme uzņēmējdarbībā, tās nepieciešamība un finansēšanas iespējas. Šim nolūkam ir izmantota zinātniskā literatūra, interneta resursi un publikācijas presē.
- Inovācijas kā uzņēmumu attīstības faktors
- Rīgas Fondu biržas stratēģijas attīstības virzieni
- Vadītāja loma dažādās grupas attīstības fāzēs
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Vadītāja loma dažādās grupas attīstības fāzēs
Research Papers for university8
-
Rīgas Fondu biržas stratēģijas attīstības virzieni
Research Papers for university26
-
Uzņēmumu reģistrācija un uzņēmuma dzīves cikls
Research Papers for university26
Evaluated! -
Mazo un vidējo uzņēmumu attīstība Latvijā
Research Papers for university18
-
Kurzemes reģiona ekonomiskās attīstības stratēģija
Research Papers for university14