Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
0,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:792660
 
Evaluation:
Published: 11.07.2006.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Intelekts – no latīņu vārda intellectus, kas nozīmē izziņa, sapratne, saprāts.
Cilvēka intelekts vai spēja abstrakti domāt ir viena no svarīgākajiem cilvēka būtības (esības) spējām. Cilvēks ir mikrokosms , kas saīsinātā un apkopotā veidā ietver sevī bezgalīgu materiālās pasaules daudzpusību.
Cilvēka būtību kā mikrokosma nosaka cilvēka pastāvēšanas jēga, viņa darba un intelektuālās jaunrades jēga. Cilvēka pastāvēšanas jēga neatrodas ārpus paša cilvēka, bet gan viņa paša jaunrades pastāvēšanā un šīs jēgas pastāvīgā radīšanā.
Cilvēka patības attīstība notiek dabiskās vides pārkārtošanās procesā, tādā veidā radot „otro dabu” (K. Marks).
Cilvēka varenums un vērtība slēpjas viņa intelekta un darbības spējās.
Mūsdienu zinātne, ieskaitot filozofiju, jau daudz ko zina par cilvēka intelekta būtību
Kopējā intelekta daba ietver sevī spēju pasaules atspoguļošanu jēdzienos, domāšanas likumus, intelekta saistību ar runu utt. un šie aspekti ir apskatīti visai pamatīgi.
Individuālo atšķirību problēma cilvēka intelektuālajā attīstībā pastāv visai nopietna gan psiholoģijas un izglītības zinātnes jomā. Ārzemju pētījumu analīze ļauj izdalīt dažas pamatnostādnes.
Viens uzskats ir, ka intelektuālās attīstības atšķirības ir skatāmas kopējā intelekta modeļa attīstības rāmjos. Kā likums šīs atšķirības tiek interpretētas ar šāda jēdziena kā ”kopējās garīgās spējas”. Citiem vārdiem runājot zem šī jēdziena slēpjas tās intelekta spējas, kas apzīmējas kā intelekta attīstības kvantitatīvie rādītāji. Šie rādītāji un to grupas nosacījumi tiek determinēti pateicoties intelekta analīzes statistiskajiem modeļiem, bet prāta spēju attīstības līmenis tradicionāli tiek pētīts ar intelekta testu palīdzību. Protams, ka pašu testu struktūra un to interpretācija tiek pamatota ar vienu vai citu teorētisko bāzi, kas runā par intelekta attīstību. Pirmo soli šajā virzienā ir Binē testi, ka ir kļuvuši populāri un uz tā bāzes ir izveidojušās vairākas modifikācijas. Spirmena teorija, kas uzskata, ka galvenais intelekta rādītājs ir kopējā „g” faktora esamība, kas nozīmē, ka intelekta attīstības atšķirības tiek skatītas kā, kā šī faktora daudzuma, kas savukārt tiek mērīts ar IQ.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register