“Internets būs tik dziļi integrēts visos sociālās dzīves slāņos, ka atteikšanās no tā izmantošanas izsvītros indivīdu no sociuma.” – tā ir teicis Manuels Kastels. Šīs atziņas ir tās, kas kalpoja mums par pamatu, lai par savu pētījuma priekšmetu izvēlētos Internet tīklu un tā ietekmi uz sabiedrībā notiekošajiem procesiem. Lai gan kopš pirmās komerciālās internet pārlūkotājprogrammas radīšanas ir pagājuši tikai seši gadi, Internets mūsu dzīvē ir radījis pavērsienu, līdzīgu tam, kādu cilvēce ir izjutusi tad, kad ir ticis izgudrots radio vai TV. Studējošajai jaunatnei, arī mums, internets ir kļuvis par neaizvietojamu nepieciešamību ikdienā, tas ir nepieciešams, lai dažu sekunžu laikā sazinātos ar draugiem vai kolēģiem ārvalstīs, uzzinātu jaunākās ziņas, vai meklētu aktuālāko informāciju par interesējošām referāta tēmām. Internets piedāvā visas šīs un vēl daudz citas iespējas, kuras mēs varbūt pat ikdienā neizmantojam. Tas kalpo kā pavisam jauna veida medijs, kurš apvieno visus iepriekšējos, liekas saistošs un moderns jaunatnei. Šajā pētijumā galveno uzsvaru liekam uz interneta kā masu medija atspoguļošanai, veidam kādā tas ir attīstijies, ar kādiem paņēmieniem un cik ļoti tas ietekmē sabiedrību. Lai gan internets vai ik dienu kalpo kā rīks ar kura palīdzību mēs iegūstam informāciju, tomēr veicot šo darbu mēs apzināmies, ka interneta ietekme ne vienmēr ir tik liela uz citiem Latvijas iedzīvotājiem un sabiedrību kopumā. Tādēļ pirms sākšanas izvirzijām hipotēzi, ka interneta attīstības līmenis Latvijā atrodas tikai sākumstadijā. Par to liecina kaut vai fakts, ka Latvijā pastāvīgais Internet pieslēgums ir tikai 5% iedzīvotāju. Ne vienmēr šādi skaitļi var raksturot visu attīstības līmeni valstī, tādēļ centāmies izpētīt to sīkāk. Lai veiksmīgāk pierādītu šo hipotēzi darbā gaitā iesaistījām vēl trīs darba hipotēzes:
1.Jo cilvēkam ir lielāki ienākumi un augstāks izglītības līmenis, jo viņam lielākas iespējas un viņš vairāk izmanto internetu.
2.Sabiedrība internetu uztver kā ticamu informācijas avotu.
3.Inernetā veiktās aptaujās piedalās maz interneta lietotāju, jo uzskata, ka šādu aptauju rezultāti ir neuzticami.…