Research Papers
Technologies
Computers, Consumer Electronics
Interneta nozīme 56. ASV prezidenta vēlēšanu kandidātu pr...-
Interneta nozīme 56. ASV prezidenta vēlēšanu kandidātu priekšvēlēšanu kampaņās
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | 3 | |
ASV prezidenta vēlēšanas – interneta plašo iespēju apliecinājums | 4 | |
Internets kā priekšvēlēšanu kampaņas finansējuma avots | 4 | |
Internets – lēta, bet iedarbīga reklāmas vide | 7 | |
Politisko partiju priekšvēlēšanu kampaņu reklāmas sadalījums 9. Saeimas vēlēšanās Latvijā | 12 | |
Secinājumi | 14 | |
Izmantotā literatūra | 15 |
IEVADS
Tā kā iepriekš studēju Datorzinātņu bakalaura studiju programmu Latvijas Universitātes Fizikas un Matemātikas fakultātē, kā arī ikdienā strādāju interneta ziņu portālā, bet šobrīd studēju Komunikācijas zinātni, tad man tuva tēma ir internets un citi elektroniskie mediji.
Tādēļ kā savu referāta tēmu izvēlējos „Interneta nozīmi 56. ASV prezidenta kandidātu priekšvēlēšanu kampaņās”, un referātā apskatīšu interneta kā medija un finansējuma avota lomu Amerikas Savienoto Valstu 56. prezidenta vēlēšanu priekšvēlēšanu kampaņās.
Sakarā ar to, ka ASV prezidentu pastarpināti (katram ASV štatam ir piešķirts noteikts balsu skaits, un tā elektorāti atdod savas balsis par attiecīgajā štatā uzvarējušo kandidātu) ievēl tauta, arī ASV ļoti liela uzmanība tiek pievērsta prezidenta kandidātu priekšvēlēšanu kampaņām, un šis gads ir īpašs ar to, ka prezidenta vēlēšanās uzvarējušais demokrātu kandidāts Baraks Obama, kurš 20. janvārī kļūs par pirmo afroamerikāni, kas ievēlēts ASV prezidenta amatā, savā priekšvēlēšanu kampaņā galveno uzsvaru lika uz internetu un televīziju. Ja līdz šim priekšvēlēšanu kampaņās politiskie spēki galvenokārt reklamējās drukātajos medijos, radio un televīzijā, tad tagad arī internets ir uzskatāms par ievērojamu mediju.
Tomēr, kamēr ASV prezidenta amata kandidāti Baraks Obama un Džons Makkeins saprata interneta kā medija nozīmi priekšvēlēšanu kampaņā, politiskās partijas Latvijā iepriekšējās vēlēšanās internetu ir lietojušas mazaktīvi. Tādēļ referāta noslēgumā aplūkošu arī situāciju Latvijā pirms šogad gaidāmajām Pašvaldību un Eiropas Parlamenta vēlēšanām. Manuprāt, partijām Latvijā ir laiks internetam pievērst ļoti lielu uzmanību, jo saskaņā Latvijas Interneta asociācijas prognozi, mūsu valstī internetu 2008. gada sākumā regulāri (vismaz reizi nedēļā) lietoja jau 63% iedzīvotāju(1) .
ASV prezidenta vēlēšanas – interneta plašo iespēju apliecinājums
Referātu iesākšu ar ieskatu 2008. gadā notikušajās ASV prezidenta vēlēšanās, kurās uzvaru svinēja demokrātu virzītais kandidāts Baraks Obama. Šīs bija jau 56. ASV prezidenta vēlēšanas, un tās vēsturē ieies kā pirmās vēlēšanas, kurās ļoti liels uzsvars tika likts uz interneta lietotājiem, tādēļ viens no lielākajiem ASV tehnikas portāliem Gizmodo.com šīs vēlēšanas jau ir paspējis nosaukt par pirmajām interneta vēlēšanām(2) .
Baraka Obamas sabiedrisko attiecību speciālisti izveidoja nenoliedzami ļoti progresīvu kampaņu, taču progresīvs bija ne tikai plašais elektronisko mediju (pārsvarā interneta un televīzijas) pielietojums priekšvēlēšanu kampaņā, bet arī veids kā Obama ieguva līdzekļus vērienīgās kampaņas īstenošanai – par to plašāk referāta nākamajā apakšnodaļā.
…
Par šo darbu kursā "Ievads politikā" saņēmu novērtējumu 10/10. Kā savu referāta tēmu izvēlējos „Interneta nozīmi 56. ASV prezidenta kandidātu priekšvēlēšanu kampaņās”, un referātā apskatīšu interneta kā medija un finansējuma avota lomu Amerikas Savienoto Valstu 56. prezidenta vēlēšanu priekšvēlēšanu kampaņās. Sakarā ar to, ka ASV prezidentu pastarpināti (katram ASV štatam ir piešķirts noteikts balsu skaits, un tā elektorāti atdod savas balsis par attiecīgajā štatā uzvarējušo kandidātu) ievēl tauta, arī ASV ļoti liela uzmanība tiek pievērsta prezidenta kandidātu priekšvēlēšanu kampaņām, un šis gads ir īpašs ar to, ka prezidenta vēlēšanās uzvarējušais demokrātu kandidāts Baraks Obama, kurš 20. janvārī kļūs par pirmo afroamerikāni, kas ievēlēts ASV prezidenta amatā, savā priekšvēlēšanu kampaņā galveno uzsvaru lika uz internetu un televīziju. Ja līdz šim priekšvēlēšanu kampaņās politiskie spēki galvenokārt reklamējās drukātajos medijos, radio un televīzijā, tad tagad arī internets ir uzskatāms par ievērojamu mediju. Tomēr, kamēr ASV prezidenta amata kandidāti Baraks Obama un Džons Makkeins saprata interneta kā medija nozīmi priekšvēlēšanu kampaņā, politiskās partijas Latvijā iepriekšējās vēlēšanās internetu ir lietojušas mazaktīvi. Tādēļ referāta noslēgumā aplūkošu arī situāciju Latvijā pirms šogad gaidāmajām Pašvaldību un Eiropas Parlamenta vēlēšanām. Manuprāt, partijām Latvijā ir laiks internetam pievērst ļoti lielu uzmanību, jo saskaņā Latvijas Interneta asociācijas prognozi, mūsu valstī internetu 2008. gada sākumā regulāri (vismaz reizi nedēļā) lietoja jau 63% iedzīvotāju .
- Interneta nozīme 56. ASV prezidenta vēlēšanu kandidātu priekšvēlēšanu kampaņās
- Rietumvalstu vēlēšanu sistēmu salīdzinošā analīze
- Tautas partijas vizuālais tēls 7.Saeimas vēlēšanu laikā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!1905.gada revolūcija un tās politiskā nozīme
Research Papers for university8
-
Norēķinu veidi un iespējas internetā Latvijā
Research Papers for university12
-
Komunikācija internetā
Research Papers for university21
-
Interneta izmantošanas iespējas un nepieciešamība prezentāciju veidošanā
Research Papers for university27
Evaluated! -
Atsevišķu Latvijas uzņēmumu interneta mājas lapu analīze no starptautiskā mārketinga viedokļa
Research Papers for university8