Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:360622
 
Author:
Evaluation:
Published: 28.07.2004.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Interviju veidi    4
  Jautājumu tipi    5
  Padziļinātā intervija    6
  Intervēšanas tehnika un metodika    6
  Sagatavošanās intervijai (vispārēja)    6
  Sagatavošanās intervijai (konkrētā)    7
  Intervijas sākums    8
  Galvenā intervijas daļa    9
  Intervijas nobeigums    9
  Izmantotā literatūra    10
Extract

Intervija ir sociālās informācijas iegūšanas metode, kuras pamatā ir verbāla sociāli psiholoģiska mijiedarbība starp intervētāju un respondentu. Sociālajā mijiedarbībā katru darbību veido vairāki elementi: indivīds, kurš darbojas; indivīds, uz kuru iedarbojas; darbības līdzekļi; darbības situācija un darbības rezultāts.
Intervija sastāv no šādiem elementiem – intervētājs, respondents, jautājumu saraksts, intervēšanas situācija, respondenta atbilde.
Intervijas gaitu pilnīgi diktē intervētājs, kura uzdevums ir pēc iespējas pilnīgāk aptvert intervijas tēmu, nenovirzoties uz citiem tematiem, un pēc iespējas pilnīgāk ievērot iepriekš noteiktos jautājumus, no sākuma uzdodot vispārīgus jautājumus un tālāk virzoties uz aizvien specializētākiem.

Intervijas specifiku veido:
intervija dod iespēju iegūt padziļinātu informāciju,
intervēšanas situācija pēc formas ir tuva ikdienas sarunai,
intervētajam ir iespējams novērtēt respondenta psiholoģisko reakciju,
personiskais kontakts nodrošina jautājumu saraksta aizpildīšanas maksimālu pilnību,
akcentēta personiska mijiedarbība,
intervētājam ir jānodrošina kontakts ar katru respondentu,
intervija prasa materiālos un laika resursus,
izslēgta jautājumu nesecīga uztveršana,
intervijas sagatavošana ir darbietilpīga,
mazāks izlases apjoms,
intervēšana tehniskā ziņā sarežģītāka par anketēšanu.
Intervijas ir galvenā socioloģisko aptauju metode, tās dalās formalizētajās un neformalizētajās. Formalizētās intervijas dažkārt tiek sauktas arī par strukturizētajām un standartizētajām. Bet kas attiecas uz neformalizētajām intervijām, tad sinonīmu saraksts šim terminam dažādos avotos ir daudz garāks. Bez tādiem apzīmējumiem kā "neformalizētā", "nestrukturizētā", "nestandartizētā", šis intervijas tips saukts arī par "brīvo", "atvērto", "padziļināto", "intensīvo", "kvalitatīvo". Tomēr jāpiebilst, ka visi iepriekš minētie termini ne vienmēr lietoti kā sinonīmi pilnā šī vārda nozīmē. Dažkārt autori šiem terminiem piešķir zināmas jēdzieniskas atšķirības, tomēr, jāatdzīst, ka tiem neeksistē vispārpieņemta nozīme. Tālākajā tekstā apskatīsim vairākus svarīgākos interviju tipus.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,48 €
Work pack Nr. 1172545
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register