Kvalitāte ir vērtība. Ir jomas, kurās bez attiecīgas kvalitātes nevar uzsākt uzņēmējdarbību. Piemēram, neiespējami izveidot aviokompāniju, ja tās tehniskā kvalitāte atbilst Latvijas Civilās aviācijas administrācijas prasībām, kas savukārt pielīdzinātas Eiropas Savienības noteikumiem. Prasības pret vietējām un Rietumeiropas vai Amerikas aviosabiedrībām ir vienādas.
Stabilas kvalitātes produkts vai pakalpojums rada patērētājā drošības izjūtu. Būtiskākais, lai kvalitāte atbilstu klientu vēlmēm. Tikai tad, ja ir precīzi noteiktas patērētāja vajadzības un produkts vai pakalpojums izveidots atbilstoši tām, kvalitātes izveidošanā ieguldītās investīcijas atmaksājas. Dažkārt ir lieka jaunākā tehnoloģija un dārgākās izejvielas, ja klienta prasības ir zemākas un viņš nav gatavs tik daudz maksāt par produktu. Ja nebūtu pieprasījuma pēc mazāk kvalitatīvām precēm, daudzās tirdzniecības vietās nebūtu pircēju. Bet ir arī pircēju, kas gatavi maksāt vairāk par kādas kompānijas produktu vai pakalpojumu, jo uzskata to par īpaši kvalitatīvu. Taču pat tie, kas neiegādājas konkrēto produkciju, pēc citu teiktā uzzinās par tās kvalitāti. Šādu panākumu ievēros un novērtēs arī citi uzņēmumi, kas vēlēsies sadarboties, un pat konkurentiem nāksies atzīt, ka sāncensis ir lielisks. Darbinieki gan ne vienmēr būs apmierināti, ja īpašnieks tiem noteiks lielāku atbildību un izveidos sistēmu, kurā ikviens ir aizstājams. No vienas puses, darbinieks mierīgu sirdi var doties atvaļinājumā, jo zina, ka darbu izdarīs cits. No otras puses, situācija, ka darbinieku kāds var aizstāt, liek viņam saspringt. Savukārt īpašnieks sakārtotā uzņēmumā var skaidri redzēt, kā viņa uzņēmums spēj reaģēt uz pārmaiņām tirgū un vai tam ir atbilstoša vadība.
Sakārtotu uzņēmumu ir arī vieglāk pārdot. …