Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:513187
 
Author:
Evaluation:
Published: 09.05.2019.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 6 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    2
  Izglītības vēsture    3
  Izglītība kā sociālais institūts    4
  Izglītība un izglītības socioloģija    5
  Izglītības institūts politisko ideoloģiju redzējumā    7
  Izglītības sistēma Latvijā    9
  Izmantotā literatūra    12
Extract

Izglītības vēsture
Izglītības statuss sociālajā realitātē cilvēces vēsturiskajā attīstībā ir būtiski mainījies. Pirmatnējā sabiedrībā pat ir grūti atpazīt izglītības institūtu funkcionēšanu, jo nepieciešamās praktiskās un empīriskās zināšanas galvenokārt tiek iegūtas, bērnam un pusaudzim līdzdarbojoties ģimenes vai visas kopienas aktivitātēs. Arī vēl ilgi pēc tam izglītības oficiālā sistēma nepretendēja uz plāši izplatītu ietekmi socializācijas procesā. Gan agrajos viduslaikos, gan vēlajos viduslaikos, tāpat kapitālisma sākumposmā zināšanu ieguve profesionālās izglītības institūcijās aptvēra tikai nelielu sabiedrības daļu. Izglītības pieejamība pavēra niecīgas sociālās mobiliātes iespējas augšupejošā aspektā.
Pirmās mācību iestādes Latvijas teritorijā radās 13.gadsimtā un tās nodibināja vācu katoļu garīdznieki, pārsvarā tajās mācījās fācu feodāļu bērni un tur sagatavoja garīdzniekus. Neoficiāli skolas varēja iedalīt – turīgo bērnu skolas, zemnieku skolas, zēnu un meiteņu skolas. Vēlāk tika izveidotas baznīcu draudzes skolas, pagastskolas, tautas skolas. Zemnieku bērni pārsvarā lasītprasmi un rakstītprasmi apguva mājmācībā, jo zemniekiem domāto skolu skaits bija niecīgs. Draudzes skolas pārsvarā atradās pilsētās, kā dēļ zemnieku bērniem tās bija grūti sasniedzamas. Sākotnēji lielākas iespējas izglītoties bija augtāku sociālo slāņu jeb priviliģētajai sabiedrībai. Gadsimtiem mijoties, nepieciešamība pēc izglītības strauji sāka pieaugt, kā rezultātā sāka attīstīties izglītības sistēma un izveidojās aizvien jaunas un jaunas skolas, nodibinājās pirmās ģimnāzijas un universitātes. Universitāšu darbība īstenojās sava laika intelektuālās elites ietvaros.

Author's comment
Editor's remarks
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,98 €
Work pack Nr. 1372381
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register