Latvijā pamatnostādnes izglītības jomā ir noteiktas Izglītības likumā, kurš ir kā ābece mācību iestādēm. Lai izzinātu Latvijas izglītības sistēmu, iedziļināties tajā tika izvēlēta referāta tēma „Izglītība Latvijā”.
Referāta mērķis: izanalizēt Latvijas izglītības sistēmu no teorētiskās puses, iedziļināties tajā un apzināt esošās problēmas, mēģināt piedāvāt minēto problēmu risinājumus.
Referāta uzdevumi: apskatīt izglītības un zinātnes jēdzienus, izglītības sistēmu, problēmas, sniegt to iespējamos risinājumus.
Pamatjēdzienu skaidrojums
Liela nozīme izvēlētās tēmas izpratnē ir izglītības un zinātnes pamatjēdzienu skaidrojumā. Sākotnēji autors apskatīs izglītības jēdzienu un ar to cieši saistītos jēdzienus, mēģinot atspoguļot to kategoriālo saikni. Pēc izglītības pamatjēdzienu apskatīšanas un izskaidrošanas autors pievērsīsies zinātnes skaidrojumiem.
Šaurākā nozīmē izglītību var skaidrot kā dziļas zināšanas, labā atpazīšanu, taču plašākā nozīmē izglītības jēdziens tiek skaidrots savādāk. Izglītība plašākā nozīmē - sistematizētu zināšanu un prasmju apguves un attieksmju veidošanas process un tā rezultāts. Izglītības process ietver mācību un audzināšanas darbību. Izglītības rezultāts ir personas zināšanu, prasmju un attieksmju kopums.1 Analizējot izglītības jēdzienu jānorāda, ka ar zināšanām un prasmēm jāsaprot jebkura veida spējas un iespējas darboties kādā jomā. Sistematizēta apguve izpaužas plānveida strukturizētā izglītībā. Mācības var definēt kā zināšanu apguve vai noteiktas mācību programmas apguve. Ikvienas personas izveide noteiktās sabiedrībā pastāvošām prasībām, normām ir audzināšana.…