1991.gadā Latvijā pieņēma Izglītības likumu. 1995.gada Latvijas izglītības koncepcija nodrošināja pamatu tālākajām izmaiņām galvenajos ar izglītību saistītajos likumos. Jaunais izglītības likums, kas pieņemts 1998.gada novembrī, kalpo par pamatu savstarpēji saistītiem likumiem par galvenajiem izglītības sektoriem. Likums regulē izglītības sistēmu kopumā, kā arī izglītības veidus un līmeņus un izglītības iestādes. Tajā ir noteiktas valsts, vietējo pašvaldību, sabiedrisko organizāciju, profesionālo korporāciju un asociāciju, privāto iestāžu, izglītības iestāžu, vecāku un audzēkņu tiesības un pienākumi. Jaunais Izglītības likums stājās spēkā 1999.gada 1.jūnijā.
Mūsdienu Latvijas izglītības pamatprincipi ietver tādas vērtības kā humānisms, demokrātija, individualitāte un tautiskums. Tās mērķis ir jauna, inteliģenta, radoša, kulturāla un atbildīga pilsoņa potenciāla izveide. Tā cenšas sagatavot konkurētspējīgu profesionāli, kura uzdevums būtu nozīmīgs nacionālajai labklājībai un kurš visu mūžu turpinātu mācības mākslas, zinātnes un tehnoloģiju jomā.
Referāta mērķis ir izanalizēt Izglītības likumu.
Viens no uzdevumiem ir apskatīt un izpētīt Izglītības likumu, otrais uzdevums ir veikt analīzi: izglītības likuma vispārīgie noteikumi; izglītības organizācija Latvijā; izglītības iestāde, pedagogi un izglītojamie; izglītības standarti un izglītības programmas, kā arī trešais uzdevums - izdarīt secinājumus. …