Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:837840
 
Author:
Evaluation:
Published: 27.05.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Saturs    3
  Ievads    5
1.  OECD izglītības indikatoru sistēma    6
2.  ES un OECD izglītības sistēmas indikatori    7
3.  Izglītības sistēmas salīdzinājums Latvijā un Vācijā    9
3.1.  Pieaugušo iedzīvotāju izglītības pakāpe    9
3.2.  Pieaugušo iedzīvotāju izglītības pakāpe atkarībā no dzimuma    11
3.3.  Jauniešu relatīvais skaits Latvijā un Vācijā    13
3.5.  Izglītības izmaksu attiecība pret iekšzemes kopproduktu    15
3.6.  Izglītības izmaksu sadalījums pa kategorijām    16
3.7.  Valsts noteiktās skolotāju algas    17
  Secinājumi un priekšlikumi    18
  Izmantotās literatūras saraksts    20
Extract

Ievads

Izglītība ir viena no cilvēku darbības svarīgākajām nozarēm, bez kuras nav domājama sabiedrības attīstība. Saskaroties ar daudzām nākotnes problēmām, cilvēce saskata izglītībā nepieciešamo nodrošinājumu miera, brīvības un sociālā taisnīguma ideālu sasniegšanai. Tā ir pamats dziļākai un harmoniskākai cilvēka attīstībai, kas var mazināt nabadzību, tumsonību, apspiestību un kara draudus. Izglītība ir nepārtraukts zināšanau, prasmju un attieksmju pilnveidošanas process, kā arī būtisks personības attīstības līdzeklis attiecību veidošanai starp indivīdiem, grupām un nācijām.
Izglītībai ir jādod arvien lielāks ieguldījums ekonomiskajā un sociālaja attīstībā. Izglītības sistēmai bieži pārmet nespēju atrisināt bezdarba problēmu, taču šāds pārmetums parasti ir tikai daļēji pamatots, jo pilnīgas nodarbinātības sasniegšanai ir arī politiski, sociāli un ekonomiski priekšnoteikumi. Problēmu, kas saistīta ar piedāvājuma un pieprasījuma neatbilstību darba tirgū, varētu veiksmīgāk risināt elastīga sistēma, kura nodrošinātu dažādu izglītības veidu, izglītības un darba dzīves, un tālākās izglītības saskaņu.
Darba mērķis: salīdzināt izglītības sistēmas Latvijā un Vācijā.
Darba uzdevumi:
1) sameklēt kritērijus, pēc kuriem salīdzina izglītības sistēmas,
2) sameklēt informāciju par Vācijas un Latvijas izglītības sistēmām,
3) analīzēt Latvijas un Vācijas izglītības sistēmas,
4) salīdzināt Latvijas un Vācijas izglītības sistēmas.
Lai sasniegtu izvirzīto mērķi autore sameklēja OECD indikatoru sistēmu, pec kuras salīdzina izglītības sistēmas vairāk nekā 40 OECD valstīs. Tika atrasta informācija, balstoties uz izvēlēto indikatoru, gan par Latviju, gan par Vāciju. Tika sastādītas tabulas, pēc kurām ir vieglāk salīdzināt izglītības sistēmas.
Pamatā tiek izmantoti dati no grāmatas „Education at a Glance 2008”, „Izglītības indikatoru sistēmas” un no interneta resursa http://data.csb.gov.lv/.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register