Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:381636
 
Evaluation:
Published: 11.02.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 8 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Terminoloģija    4
  Ģenerālās kopas identifikācija    5
  Izlasi raksturojošo parametru izvēle    6
  Izlases veida izvēle    7
  Atsevišķu izlases veidu izmantošanas piemēri    9
  Vienkāršā gadījumizlase    9
  Sistemātiskā gadījumizlase (Mehāniskā izlase)    11
  Stratificētā gadījumizlase    11
  Sērijveida izlase    13
  Daudzpakāpju izlase    13
  Daudzfāzu izlase    14
  Izlases kļūdas    15
  Vienkāršās gadījumizlases kļūdas    17
  Citu izlases veidu kļūdas    21
  Tipoloģiskā (stratificētā) izlase    21
  Sērijveida izlase.    22
  Izlases lieluma noteikšana.    22
  Nobeigums un Secinājumi    26
  Literatūra un Avoti    28
Extract

Tirgvedības pētīšanas procesā viena no izplatītākajām metodēm ir izlases metode. Šī referāta mērķis ir aprakstīt izlases metodes pielietošanas iespējas un paņēmienus identificējot šīs metodes priekšrocības un trūkumus, kā arī ilustrācijai aplūkot metodes pielietošanas gadījumu piemērus praksē.

Izlases metodes popularitāte pētīšanas procesā ir skaidrojama ar faktu, ka nereti izlase ir vienīgais veids kā pētnieks var iegūt kādu informāciju par ģenerālo kopu. Būtiskākie iemesli, kas pamato izlases izmantošanas nepieciešamību ir:
Atsevišķu pārbaužu destruktīvais raksturs. Piemēram, ja Francijas vīndari būtu izdzēruši visu vīnu, lai novērtētu tā kvalitāti, neatliktu vīna tirdzniecībai, tāpēc ir nepieciešams degustēt tikai daļu no vīna.
Ģenerālās kopas pilnīgas pārbaudes nerealitāte. Piemēram, ir praktiski neiespējami pārbaudīt visus Rīgas baložus, jo to ir ļoti daudz, tie pārvietojas, vairojas un iet bojā.
Ģenerālās kopas pilnīgas pārbaudes radīto izmaksu apjoms. Piemēram, ASV organizācija, kas nodarbojas ar sabiedriskās domas pētījumiem, Marketing Facts pārdod patērētāju attieksmes pētījuma pakalpojumu par aptuveni 40,000$ (tas ietver anketu izveidi un izsūtīšanu 2000 no apmēram 50 miljoniem ģimeņu ASV, kā arī rezultātu sagatavošanu). Šī pati organizācija ir aprēķinājusi, ka, aptaujājot visas ģimenes, pētījuma izmaksas sasniegtu 1 miljardu$1.
Izlases izmantošanas rezultātu pietiekamība. Pat ja pētniekam būtu pieejami šādi resursi 100% izlases veidošanas vērtība ir apšaubāma. Piemēram, ASV federālā valdība izmanto pārtikas veikalu izlasi, kuros tiek novērotas maizes, piena un citu būtisku pārtikas produktu cenas, lai aprēķinātu ikmēneša pārtikas preču cenu indeksu. Ir maz ticams, ka izmantojot cenas pilnīgi visos ASV pārtikas veikalos, indekss būtiski izmainītos, jo piena un maizes cenas parasti nav ļoti atšķirīgas.
Praksē izmantojot izlases metodi pētniekam ir jāpieņem vairāki būtiski lēmumi, tas ir,
1.pētījuma mērķiem atbilstošas ģenerālās kopas identifikācija un izvēle;
2.izlases objektus raksturojošo paramteru identifikācija un izvēle;
3.izlases veida izvēle;
4.izlases lieluma izvēle.
Šo lēmumu pieņemšanai nepieciešamā informācija un ar tiem saistītie apsvērumi tiks apskatīti attiecīgajās šī referāta nodaļās. Bez tam, referātā tiks apskatīts arī izlases kļūdas jēdziens, kura izpratne ir svarīga pieņemot lēmumus, kas balstās uz no izlases iegūtās informācijas pamata.
Nobeigumā tiek apkopoti izlases metodes priekšrocības un trūkumi tirgvedības pētīšanas kontekstā.

Terminoloģija
Kvantitatīvo, t.sk., izlases metožu pielietošanas procesā gan pētījuma veicējs, gan pasūtītājs izmanto specifisku terminoloģiju, kuras pilnīga un precīza izpratne ir būtiska, lai uz veikto pētījumu bāzes, pasūtītājs varētu pieņemt adekvātus lēmumus. Tāpēc šajā referāta nodaļā tiek definēti svarīgākie termini un apzīmējumi. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register